Ondergronds Vuur

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Ondergronds Vuur

Bericht door Auke » 30-08-2014 01:14

Xuthus

De woorden spookten nog steeds rond door zijn hoofd. "Herhaal het even wil je?" Zei hij tegen de boodschapper die hem slecht nieuws kwam brengen. "De poging om een Halley gevangen te nemen is mislukt, we weten niet wat er is gebeurd en de meesten die meededen aan de operatie zijn nog steeds vermist. We hebben de overigen tijdelijk in de kelder ondergebracht. In het gebouw waar de operatie plaatsvond was blijkbaar brand uitgebroken en de mensen proberen het nog steeds te blussen." Deze boodschapper is hier vaker geweest, hij weet dat ik niet van bibberende angstkuikens houd "Wie had de leiding over deze operatie Ivencho?" "Ik geloof Nathan, als het goed is zit hij in de kelder met de rest." "Ga kijken of hij daar is en breng hem naar mij toe..." Ivencho slikte hoorbaar, maar zei niks en liep weg. Xuthus zette het licht van de kamer uit en draaide zich om om naar buiten te kijken hoe Rome nog steeds een drukke stad is in de nacht.

"The Elders trusted yet another youngster with such an important task?"
"Hello Cerberus. And yes they did..."
"Sometimes I wonder whether we should still listen to them..."
"Not the time Cerberus, the Elders could've killed us long ago for our actions, but they haven't yet so be grateful..."
"Just saying, they should stop trusting the youngsters with important tasks..."
"Cerberus, do me a favour and find that Halley that the youngster lost and come back with it's location..."
"Fine, I'll be back later then..."

Xuthus voelde de rilling die hij altijd voelde als Cerberus zich los maakte van zijn lichaam om te zoeken naar dingen of personen. Nu maar hopen dat die Nathan inderdaad één van de mensen in de kelder is...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 01-09-2014 12:54

Nathan

Rillend zat hij op de vloer van de kelder. Er zaten een aantal mannen rondom hem, maar niemand keek hem aan. Ja, hij wist dat hij het verkloot had, maar het had iedereen kunnen gebeuren. Het plan was goedgekeurd, er waren Ouderen bij geweest en zelfs zij hadden niet kunnen voorkomen dat de Halley het vuur op hen opende. Ze had het doorgehad, iets wat bijna onmogelijk was. Op dit moment maakte het niet uit dat ze slim was geweest, het doel van de Malae was geweest om nog slimmer te zijn. Waarschijnlijk hing er niet zoveel van af, de Oudere die bij hem was had hem gesust en gezegd dat Nathan misschien extra begeleiding zou krijgen van een meer ervaren strijder, maar over een jaar of vijf zou hij het jagen op de Halley weer gewoon op kunnen pakken. Vijf jaar was een schijntje van de eeuwigheid die hij nog voor zich had liggen.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 01-09-2014 15:58

Xuthus

Ivencho kwam terug. "Hij is in de kelder, maar de wachten laten niemand naar buiten zonder dat u ze het persoonlijk opdraagt." Xuthus schudde zijn hoofd en liep de kamer uit. "Volg mij Ivencho." Ivencho volgde hem en de wachten lieten Xuthus zonder problemen binnen. "Nathan komt met ons mee en de rest gaan terug naar de Sanctum." "De oudere ook?" Vroegen de wachten. "Als ze op tijd had ingegrepen zouden we dit probleem niet hebben, maar ze was niet op tijd en nu mag ze met de jonkies opnieuw leren hoe ze om moeten gaan met een verdomde Halley! Ivencho, neem Nathan mee..." Ivencho trok Nathan overeind en nam hem onder lichte dwang mee naar de kamer van Xuthus. "Nathan, ga zitten." Zei Xuthus met een gebiedende toon. "Je weet zelf wel waarom je hier bent?" Xuthus vond het altijd belangrijk dat zijn kantoor angst inboezemde op mensen zodra het licht alleen van achter zijn stoel scheen. "Je hebt één van de meest belangrijkste operaties van dit jaar in de soep laten lopen..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 01-09-2014 17:36

Nathan

Hij werd door een van de mannetjes van Xuthus meegenomen. Hij wist wat voor reputatie Xuthus had, en er werd gefluisterd dat hij zelfs Malae had gedood, waar de doodsstraf op stond. Toch deden de Ouderen er niets aan.
Nathan had alle reden om deze man te vrezen, maar hij was niet bang. Toen hij de kamer werd binnengeleid kreeg hij wel een onheilspellend gevoel, maar hij had geleerd dat zoveel mogelijk te negeren. Hij nam plaats zoals Xuthus hem gebood en keek de man strak aan.
'Ik weet dat ik het verknald heb, maar ik heb ook waardevolle informatie gekregen. Ze is ambitieus en gedreven om zichzelf te bewijzen. Het zou me logisch lijken als ze nog een keer de confrontatie opzoekt of in een ander makkelijk opgezette val loopt,' zei Nathan rustig.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 01-09-2014 18:08

Xuthus

"Hey, Ivencho! Moet je dit jonkie horen! Hij heeft ons al meer informatie gegeven dan al die andere duimdraaiers!" Ivencho glimlachte een beetje nerveus maar zei niks. "Nou Nathan, verras me, hoe denk je dat we de Halley weer in de val kunnen lokken?" Xuthus draaide zich om naar het raam en keek weer uit over de slapende stad. "De ouderen hebben gezegd dat je nog een kans verdient en deze keer mijn hulp krijgt, maar ik waarschuw je Nathan, de Malae die mij teleurstellen worden altijd gebruikt als versterkingen voor het team dat nu al eeuwen lang jaagt op de demoon Cerberus..." Hij draaide zich om en deed zijn zonnebril af en keek Nathan aan met zijn bijna brandende vuurrode ogen. Ivencho werd te nerveus en verliet de kamer met een kort pardon en Xuthus en Nathan waren helemaal alleen. "Dus Nathan, verras me..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 01-09-2014 20:20

Nathan

Hij glimlachte zenuwachtig, maar probeerde zo weinig mogelijk emotie te tonen. Xuthus leek te kicken op angst, het best om te doen alsof hij niet bang was dus.
'Ze is ijdel. En ze heeft niet al teveel geld. Ze heeft heel hard een baantje nodig, maar bovenal iemand... Iemand als een vriend. Ze is best alleen. Ze heeft mij niet aangekeken, ik was toen achter de schermen om tevoorschijn te komen, maar daarvoor had ze ons al door. Ze heeft me in principe dus niet gezien, en dit menselijk lichaam...' Hij keek naar beneden en grijnsde. 'Ik heb er al veel vrouwelijke aandacht mee gewekt,' zei hij met een knipoog.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 01-09-2014 20:44

Xuthus

Hij leunde dichterbij. "Nathan, je plan klinkt goed en ik keur het goed, maar beter ga je niet tegenover mij pronken met je mensenlijfje. Het is een tijdelijke vorm en je moet er niet te gehecht aan raken, stel je nou voor dat één van die ondergrondse organisaties een kogel door je hoofd jaagt? Dan ben je je mooie lichaampje kwijt." Hij voelde dat Cerberus terugschoot in zijn lichaam en de sfeer in de kamer werd snel een stuk grimmiger. "Dat is alles Nathan, zorg ervoor dat je om 6 uur 's ochtends klaar staat met je spullen om te vertrekken naar ons nieuwe kantoor..."

"Found her and she most likely doesn't even know I was there..."

Xuthus negeerde Cerberus voorlopig terwijl hij Nathan de hand reikte. "Je bent het eerste jonkie dat een zelfstandige missie krijgt onder mij Nathan, verpruts het niet."

"You know I hate it when you ignore me..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 02-09-2014 10:50

Nathan

Hij wist dat Xuthus een oudere Malae was, en dus al meer vormen had gehad. Toch was hij blij dat hij niet zo'n lichaam als Xuthus had gevonden. Dit lichaam was sterk en lenig, en als bijkomstigheid was het ook nog mooi.
'Ik zal er morgenochtend zijn,' zei Nathan, zich plotseling niet meer zo op zijn gemak voelend. Hij stond stram op en knikte naar Xuthus, die met zijn gedachten ergens anders leek. Een jongere Malae was voor hem ook niet interessant. Snel liep hij de kamer uit.

~Tijd skippen?

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 02-09-2014 11:18

Xuthus

Nathan had de kamer verlaten en Xuthus draaide zich om.

"She's still in Rome?"
"That she is, after that funny business last time she might've gotten too confident about her own powers."
"That's even better for us, good job Cerberus"
"Maybe I should take down one of those underground organisations now?"
"We can't, as soon as the elders figure out that we've been attacking humans on our own accord they might put us in Solace for another year."

De volgende ochtend...

Ze zaten in de auto richting hun nieuwe basis van operaties. Ivencho, Nathan, Xuthus en een bestuurder wiens naam hem niks uitmaakt. "Tijd voor de informatie die je nodig hebt Nathan. Je gaat werken als mijn persoonlijke assistent en dat houdt in dat je mij assisteert in lichte taken om de schijn op te houden en je andere taak is om nieuw talent te vinden voor ons bedrijf. Het bedrijf heet 'Abbastanza Divertente Italia' of ADI in het kort, we focussen ons op meerdere stromen van entertainment. Alleen één belangrijk ding wat jullie verkeerd deden de vorige keer: nodig niet die Halley als enige uit, nodig ook gewone mensen met talent uit zodat we niet binnen vijf minuten door de mand kunnen vallen." Hij keek even uit het raam. "Houd er ook rekening mee dat een deel van de werknemers gewoon mensen zijn en geen Malae. Dus houd je zonnebril op totdat je je ogen kan vermommen als mensenogen." De auto stopte op zijn privé-parkeerplaats en ze stapten uit. "Volg mij Nathan, dan geef ik je een rondleiding..." Xuthus trok zijn pak recht en zette zijn zonnebril op.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 02-09-2014 16:53

Nathan

Hij volgde Xuthus en probeerde zo snel mogelijk te schakelen. In principe zou hij dus nu het hulpje zijn van de beruchte Xuthus, ook niet zo verkeerd. Daarnaast kon hij weer contact leggen met de Halley, dus dat zou allemaal goedkomen. Misschien konden ze haar deze keer wel aan hun kant krijgen. Hij keek in het rond en knikte goedkeurend.
'Dit heb jij niet bedacht, of wel? Entertainment lijkt me niet echt iets voor jou,' zei Nathan nonchalant.




~Interesse in een van de Halleys? Eersterangs is bezet, maar tweede en derde zijn weer geöffnet.

Plaats reactie