Ondergronds Vuur

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 02-09-2014 18:13

Xuthus

"Laat je nooit misleiden door iemands reputatie of persoonlijkheid Nathan, je zult misschien nog wel eens een keer horen wat voor projecten ik voorheen heb geleid." Hij leidde Nathan rond door het gebouw en stelde hem voor aan de mensen die voor hem van belang zijn. Toen kwamen ze aan bij Nathan's nieuwe kantoor. "Dit is jouw persoonlijke kantoor, het is misschien niet zo indrukwekkend, maar dat is juist de bedoeling. Voor het geval een Mira, een mens of een Halley problemen veroorzaakt en je hulp nodig hebt zit hier onder je bureau een knop die alleen door een Malae kan worden ingedrukt. Je hebt trouwens als mijn assistent binnen het bedrijf recht op je eigen assistent aangezien mijn 'lichte' taken nogal veel tijd en energie kunnen kosten. Neem even de tijd om je kantoor op orde te stellen, over 30 minuten verwacht ik je op mijn kantoor met een initieel plan om de Halley hier heen te lokken." Xuthus liep naar zijn eigen kantoor en zette zijn computer aan.

"Cerberus, be a kind fellow and inform the council that the operation is going on as planned."
"Sure..."

Drake

Hij kwam net terug van zijn vorige ronde toen zijn baas naar hem toe kwam. "Spoedje, je mag je gaan haasten." Hij besloot niks erover te zeggen, pakte het pakket aan en stopte het in zijn rugtas. Hij rende door straten en stegen, sprong over hekken en geparkeerde auto's heen en kwam uiteindelijk terecht bij het adres waar hij moest zijn. Hij liep de trappen van het gebouw op en stond uiteindelijk voor de juiste deur. Hailey Warock, klinkt niet echt Italiaans vind ik... Hij belde aan en haalde het pakketje uit zijn tas. Vindt het maar vreemd, een spoedklus en dan is het zo'n simpel pakketje...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 03-09-2014 17:25

Nathan

Hij bekeek het neutrale kantoor en haalde zijn schouders op. Hij had niet veel persoonlijke voorkeuren, en dit voldeed aan de minimumeisen. Hij hoefde geen kantoor dat opgevrolijkt werd door allemaal prullaria, dat leidde alleen maar af. Hij plofte in een stoel die beter zat dan hij eruit had gezien, en draaide rond.
'Hailey.' Hij proefde de naam in zijn mond en zijn mond vertrok. Het klonk pittig, het matchte haar persoonlijkheid. Ze moesten rekening houden dat ze haar niet het idee gaven dat ze overrompeld werd, maar meer dat ze vrienden wilden worden. Hoewel dat moeilijk te spelen was. Hij kon natuurlijk haar benaderen en doen alsof... Hij veerde op uit zijn stoel en liep met grote passen naar het kantoor van Xuthus. Zonder te kloppen liep hij binnen, waardoor de Malae verstoord opkeek. Nathan stak zijn handen onschuldig in de lucht, maar de grijns viel niet van zijn gezicht te vegen.
'Ik heb een idee. Ik kan doen alsof ik van de Malae ben afgedwaald, dat ik het niet eens ben met hun werkwijzen. Ik heb al eerder gezegd dat ze behoefte heeft aan vrienden, en ik weet haar ware aard. Het zal niet moeilijk zijn om haar te overtuigen. En als ze eenmaal overtuigd is, zal ze als was in mijn handen zijn,' zei Nathan glimlachend. Er was alleen een klein probleem waar hij dan overheen moest komen, maar dat was niet aan de orde. Hij kon zijn rang terugkrijgen, dat was even belangrijker dan persoonlijke voorkeuren.

Hailey

Ze deed de deur open en nam de postbode op. Hij had een pakketje in zijn handen en ze fronste.
'Ik heb helemaal niets besteld, sorry,' zei ze in rap Italiaans. Ze zag er misschien niet uit als een Italiaanse, maar de meesten waren snel overtuigd als ze haar hoorden praten.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 03-09-2014 17:58

Xuthus

"Je verwacht dat ze je zomaar gelooft als je aan komt zetten met dat verhaal? Geloof me, meer mensen hebben dat geprobeerd in het verleden en de meesten zagen we terug als een dood lijk. Maar je kent haar zwakke plek? Dat is in ieder geval een goed begin Nathan. Win haar vertrouwen, neem haar in dienst als je assistente of zoek uit of ze een ander beroep kan vervullen binnen het bedrijf, ze heeft een baan nodig en hier kan ze een echte baan krijgen of ze nou bij ons hoort of niet. Als ze nuttig is voor het bedrijf hoeft ze zich geen zorgen meer te maken over geld." Hij keek Nathan aan. "Volgende keer toch maar kloppen Nathan, voor hetzelfde geld kon je iets onderbreken wat je liever niet onderbreekt. Kom vanmiddag weer langs, dan kan je mij en Ivencho uitleggen wat je besloten hebt om te doen in deze kwestie. En ik heb trouwens nog een klusje voor de tussentijd." Hij gaf Nathan een vel papier. "Er zijn vandaag audities voor de rol van Julia voor een klant van ons en Maccio heeft zich ziek gemeldt, dus jij mag het kattengejank aanhoren." Zei Xuthus met een knipoog.

Drake

"Het is gewoon een pakketje die aan Hailey Warock is gericht, het komt van..." Hij keek op het formulier wie de afzender was. "Alexander Wilson? Dat is vreemd..." Hij keek naar het adres van de afzender. Vreemd, die man is jaren geleden uitgeschakeld voor zijn betrokkenheid met het occulte... Hij trok zijn gezicht weer recht. "Het spijt me mevrouw, maar ik kan dit pakketje niet terugbrengen naar het kantoor. Er staat hier letterlijk dat ik ontslagen wordt als ik een spoedbezorging niet aflever..." Ik heb het idee dat ik haar eerder gezien heb...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 04-09-2014 13:40

Nathan

Hij knikte toen Xuthus opmerkte dat hij hem beter niet kon storen of verstoren, met wat voor geheimzinnigs hij ook zou kunnen doen. Hij nam het vel papier aan en keek de namen door, niet echt veel bijzonders. Hij zuchtte en knikte. Hij had er niets tegenin te brengen, dit klusje moest hij maar 'gewoon' doen.
'Iets bijzonders waar ik op moet letten bij de audities? Of gewoon oppennen of ze aan te horen zijn of niet?'

Hailey

Toen de naam Alexander Wilson viel was ze even verbaasd, maar de verbazing poetste ze snel weg met een glimlach. 'Ach, natuurlijk. Helemaal vergeten, stom van me.' Ze grinnikte en duwde een lok achter haar oor.
'Hij had al gezegd dat hij het zou versturen, maar dat was een tijdje geleden al. Hij is... Familie om het zo te zeggen, maar van de koude kant. Onze namen lijken dus niet op elkaar, snap je?' Ze pakte het pakketje snel aan en knikte de man toe. 'Heel erg bedankt, tot ziens!' Ze knalde de deur dicht en vergrendelde snel het slot. Ze controleerde alle ramen en schoof de gordijnen dicht voor ze zich weer op het pakketje richtte. Die goeie oude Alex. Hij had haar beloofd Kronieken te sturen zodra hij ze had bemachtigd, en hij had blijkbaar zijn woord gehouden. Of ze trof nu zijn hoofd aan die hij had verloren in de poging de Kronieken te bemachtigen. Ze zette het pakketje op de grond en ging er in kleermakerszit achter zitten. Ze concentreerde op haar ademhaling en probeerde in haar energiewereld te komen, waarin ze kon checken of het pakketje gevaarlijk was of niet.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 04-09-2014 14:33

Xuthus

"Zoek gewoon de meid die er het mooist uitziet en goed kan zingen, simpel als kan. Ohja, een belangrijke regel voor mensen die hier solliciteren en dergelijke: zonnebrillen af. Ik wil geen Mira hier hebben." Hij keek op zijn scherm en begon met typen en negeerde Nathan verder.

Drake

Alexander is al vier jaar dood en nu komt er een pakketje van hem aan? Oh shit... Hij wou weer aanbellen maar toen voelde hij de aanwezigheid van de Duisteren. Voordat hij zijn wapen kon trekken werd hij bij zijn keel vastgegrepen en tegen de deur aangeslagen. "Waar is het pakketje mens?" "Ik heb het pakketje niet" "Het meisje heeft het, laten we ons eigendom terughalen!" Hij werd weer tegen de deur aangeslagen. "Hailey! Vlucht!" Riep hij terwijl hij zag dat de Duisteren wapens trokken. Deze keer werd hij tegen de deur aangesmeten en deze begaf het. Hij hapte naar adem en probeerde zijn wapens te pakken...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 04-09-2014 20:52

Hailey

Haar ogen rolden terug in haar kassen en ze liet zich niet meer afleiden van het in de energiewereld komen. Haar ogen werden wit en ze keek om zich heen met een hernieuwde blik. Er stonden Malae voor de deur, en ze bonsden op de vloer. Alex had blijkbaar niet kunnen voorkomen dat de Kroniek gevonden werd. Ze glimlachte en keek snel naar het pakket. Hij had zijn leven niet voor niets gewaagd, want dit was echt een Kroniek die nog voor de grote Ommekeer was geschreven. Ze keek de eerste Malae die binnen kwam stormen glimlachend aan. Ze richtte haar hand op en balde die tot een vuist, waardoor hij over begon te geven. Er sijpelde bloed uit zijn mond en binnen enkele seconden lag hij dood op de grond. Zijn ingewanden waren aardig verwoest op dit moment, en met slechts enkele handgebaren kon ze van de andere het hoofd laten exploderen of hun brein zo aantasten dat ze terug werden gegooid in de tijd en de ontwikkeling van een peuter hadden. Toen ze allemaal onschadelijk waren gemaakt liet de de energiemodus van zich af zakken en knielde neer bij de postbode, die had geroepen dat ze had moeten vluchten.
'Ben je gewond?' vroeg ze.

Nathan

Hij liep de kamer uit, onderweg naar de zaal waar de audities werden afgenomen.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 04-09-2014 21:14

Drake

Hij had zijn wapen op haar gericht. "Wat in hemelsnaam ben je?" Zei hij terwijl hij moeite had om niet paniekerig over te komen. Ze doodde net zes Duisteren, dit is geen mens! "Je bent geen van 'hen' maar wat ben je wel?" Hij hoorde een zacht geluid en zag de Duistere die hem tegen de deur had gewerkt daar staan. Hij richtte zijn wapen en schoot de Duistere vol met kogels. (Zijn wapen heeft een demper hoor) Hij kwam moeizaam overeind en wist dat zijn rug blauw zou zijn de volgende dag. "Alexander Wilson was vier jaar geleden uitgeschakeld door het Broederschap nadat bleek dat hij bezeten was en zijn huis een demonennest was. En nu is er opeens een pakketje van hem?" Hij leunde op zijn knieën. "Ohh, dit voelt niet goed..."

Xuthus

Hij was druk bezig met een brief aan een trouwe klant toen Ivencho binnenkwam met een grim gezicht. "Wat is er?" "Een paar van de manschappen die naar Sanctum waren gestuurd hebben op eigen initiatief geprobeerd de Hailey aan te vallen..." Xuthus bleef kalm bij het nieuws. "Informeer Sanctum dat ze niemand weg mogen laten gaan zonder toestemming van de raad. Daarna ga je Nathan maar halen en kijken of de schade nog hersteld kan worden..." Hij zuchtte en wachtte tot Ivencho weer weg was.

"Cerberus, find out which of the inhabitants of Sanctum died today and make sure that they're put on the Hunting Squad if their souls survived the Halley"
"Haha, I will..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 04-09-2014 21:49

Hailey

'Oh, hij is dood?' Dat was dan een bevestiging van haar vermoeden. 'Kom op, ik kan je helpen, dan doet het geen pijn meer. Beleefdheden komen zo wel, kom eerst binnen. Het is daar iets veiliger dan hier, ze komen zo waarschijnlijk terug om de lijken op te halen en dan wil ik hier weg zijn.' Ze trok hem voorzichtig overeind en ondersteunde hem zo goed als ze kon. Fysiek was ze niet heel sterk gebouwd, en de postbode wel. Binnen zette ze hem op een krukje neer, wat niet heel soepel verliep, en legde daarna haar handen op zijn rug. De energie die ze voelde stromen was puur slecht, iets wat een kenmerkend trekje was van de Malae. Ze voelde langzaam de energie zich rondom haar handen centreren en langzaam wegtrekken uit het lichaam van de man. Ze stuurde de energie weg, zodat het universum de rest kon doen.
'Ik leg je het onderweg wel uit, ik wil niet de hele goddelijke familie hier op m'n stoep hebben voor een gezellig onderonsje.' Ze pakte het pakketje op en liep naar de deur, waarbij ze de postbode vriendelijk wenkte.
'Wat is je naam trouwens?'

Nathan

Toen hij door Ivencho werd gehaald keek de vrouw op het podium geïrriteerd op. 'Pauze,' riep hij, en hij wendde zich tot Ivencho. 'Heeft Xuthus een nog vervelender klusje dan naar deze suikerspinnen luisteren gevonden?' vroeg hij geërgerd. Toen Ivencho het uitlegde knikte hij.
'Ik zal eens zien of er nog wat te redden valt. Zeg maar tegen Xuthus dat als ik haar vind, ik haar zal proberen te schaduwen. Waarschijnlijk iets subtieler dan die mannen,' zei hij met een grijns. Hij liet zijn papieren vallen en zei vriendelijk gedag tegen de andere mensen die nog wel moesten blijven zitten.

Asliana

Dit was hét moment waar ze op had gewacht. Dat nieuwe betwetertje van de Malae was weg, en nu kon ze doordringen tot het bedrijf. Ze wist het verbod van zonnebrillen, maar ze had genoeg bezwerende spreuken uitgesproken dat zelfs een eersterangs Halley niet zou weten dat ze een magisch wezen was. Haar ogen waren hazelnootbruin en haar lokken hingen in krullen langs haar gezicht. Haar stem had ze mee, en ze kreeg direct te horen dat ze binnen was. Ze glimlachte en nam de papieren in ontvangst.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 08-09-2014 19:21

Drake

"Welgrave, Drake Welgrave. Jouw naam ken ik al haha." Zei hij terwijl er nog wel een pijnscheut door hem heen schoot. Hij kwam langzaam naar haar toe en stak zijn pistool in zijn verborgen holster. "Ik geloof niet dat ik je hoef te vrezen, maar ik wil nu wel weten waarom er Duisteren achter je aan zitten." Zijn instinct pikte iets op aan haar. Hij zag het toen pas. "Hailey, ben je vandaag in contact geweest met een... Demon?" Dat zei hij terwijl hij het energie residu van haar af blies.

Xuthus

"Luigi wees zo vriendelijk om de vrouw die de rol heeft gekregen hierheen te brengen. Ze heeft wat contracten te ondertekenen." Adam verliet de kamer en Xuthus voelde Cerberus terugkomen.

"Took you long enough, what did you get?"
"They weren't from the Sanctum, they were from the London community..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 08-09-2014 20:20

Hailey

Ze haalde haar schouders op. 'Die Duisteren van jou kunnen opgevat worden als demonen. Ik kwam er vanochtend een tegen, maar dat was zo'n jelly-demon, niet veel aan. Ze liep het trappenhuis af en deed de deur naar de straat open, waar de arco haar verliet en de Italiaanse zon op haar schouders brandde. Haar ogen werden een tint donkerder en ze draaide zich om.
'Waar hoor je bij? Wordt je daar nog verwacht binnenkort?' vroeg ze terwijl ze nonchalant om zich heen keek.

Asliana

Toen ze te horen kreeg dat ze papieren moest ondertekenen bij degene die aan de leiding stond van deze organisatie glimlachte ze. Ze had genoeg beschermende spreuken om zich heen hangen, en zelfs spreuken die verhulde dat ze zo in magie was gehuld. Ze ging de kamer binnen en keek de man achter het bureau aan. Ze glimlachte, maar ondertussen vlogen haar gedachten van hot naar her. Zou hij zien dat ze geen mens was?

Plaats reactie