Idalia Storyline

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:31

Conall

De volgende ochtend stond ik vroeg op. Ik pakte mijn koffer om mijn uitrusting voor vandaag bij elkaar te rapen. De koffer had meerdere sloten en was gemaakt van zeer sterk staal met lagen kevlar er overheen en er onder. Ik voerde de code van het codeslot in, sprak het wachtwoord voor het spraakherkenningsslot en opende de koffer. Het was een erg brede en grote koffer waar erg veel inpaste. De inhoud van de koffer bestond uit de onderdelen van een recurveboog die je in elkaar kon schroeven, twee m1911 pistolen met dempers (één van de pistolen zat al in mijn holster), tien glasfiber pijlen die in de deksel van de koffer zaten en meerdere messen van verschillende formaten. De overige ruimte werd gebruikt voor magazijnen voor mijn pistolen.
Ik pakte het tweede pistool, deed het in de holster die aan de andere kant van mijn jas zat en nam zes magazijnen mee. Drie per pistool. Hierna borg ik de koffer op in een geheim luik onder de badkamervloer die een insider van Het Zwaard Van God had aangebracht voor me. Hierna ging ik op pad.

Ik stapte de frisse ochtendlucht in en ging op pad. De zon was net half over de horizon gekropen. Ik was op weg naar Arco di Tito, waar ik een contactpersoon van de orde zou ontmoeten die connecties had met vele ondergrondse organisaties en alle kerken van Rome. Zelfs in het Vaticaan had hij betrouwbare insiders. Ik liep door zoveel mogelijk steegjes en maakte zo vaak mogelijk bochten om mogelijke achtervolgers af te schudden. Hierdoor was ik tien minuten langer op weg. Na een half uur kwam ik aan bij Arco di Tito, dat zich net naast het Coloseum bevind. Ik zag onze contactpersoon onder de Arco staan. Hij had een bruine, leren jas en een zwarte spijkerbroek aan en had een fedora in de zelfde tint bruin als zijn jas op zijn hoofd. Het was al vrij oud. Ongeveer eind vijftig. Ik liep op hem af.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:32

Asliana

Toen het later werd, werd ik gebeld. Ik keek kreunend op mijn mobiel en nam op. 'Jouw project staat bij de boog van Titus. Succes.' Er werd snel weer opgehangen en ik zuchtte. Gelukkig had ik fijne schoenen aan, maar ik moest dus nu weer terug naar mijn oude post. Dan kon ik gelijk mijn boek ophalen.
Toen ik naar de Arco van Titus liep, viel het me op dat veel mensen toch nog even omkeken als ik langsliep. Ik deed voor de zekerheid een zonnebril op voordat de boog in zicht kwam. Ik zag hem staan onder de boog samen met een andere man. Ik hield mijn hoofd schuin en keek op mijn mobiel, alsof ik aan het sms'en was. Dat was ik ook, maar dit was niet zo'n leuk sms'je, meer een informatief sms'je dat liet weten wat ik nu aan het doen was.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:32

Conall

'Ave, secutus deum.' zei ik tegen de man. 'Ave, frater meus.' luide zijn antwoord. 'Wat heb je voor me?' vroeg ik in mijn vreselijk gebrekkige Italiaans. De man keek rond en begon toen te fluisteren. 'Ze zijn overal... Ze hebben rode ogen. Het hellevuur is er in te zien. Ze gaan rond in de gedaantes van normale mensen. We hebben ook wezens ontdekt die verwant aan ze schijnen te zijn. Ze hebben zeer helder blauwe ogen. Ze schijnen echter niet demonisch te zijn maar aan welke kant ze staan is ons onduidelijk.' Ik schrok op. 'Wacht... Helder blauwe ogen zei je? Ik wist het!' De man keek me niet begrijpend aan. 'Vannacht werd ik uit het niets aangesproken door een vrouw, net nadat ik mijn opdracht ontvangen had. Ze was ook uitgerekend geïnteresseerd in wat er op mijn opdrachtpapier stond. Ik vertrouwde het al voor geen meter. Ze had de ogen die jij beschrijft. Helder blauw. Als geslepen diamanten.' De man keek me aan met grote ogen. 'Probeer haar weer te vinden signor. Ik wil deze wezens nog niet aan onze lijst van vijanden toevoegen voor we weten wat ze zijn en aan welke kant ze staan. Dus ga op zoek naar deze donna en probeer zoveel mogelijk uit haar los te krijgen per favore. Dus wees veloce signor. andare.' Ik knikte en liep een dichtstbijzijnde steegje in.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:33

Asliana

Ze tastte in haar broekzak naar het mes toen ze het gesprek afluisterde. Zijn gedachten zeiden genoeg, hij was geschrokken en... Joepie, hij verdacht haar van demonische stuff. Ze liet het mes voor wat het was en volgde hem het steegje in.
'Vrees me niet,' fluisterde ze en ze zette haar zonnebril af. In het daglicht leken haar ogen nog lichter dan dat ze waren, waardoor ze zich goed de schok kon voorstellen van deze man. 'Ik ben niet degene die je moet vrezen.'
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:33

Conall

Puur als een reflex greep ik een pistool uit mijn holster en richtte het op de vrouw waar de stem vandaan kwam. Toen ik de heldere ogen zag twijfelde ik en liet ik het pistool zakken. Zij was het. Haar ogen leken nog helderder dan ze al waren de nacht dat ik haar voor het eerst zag. De ogen drogen door tot in mijn ziel. Alsof ze die aan het aftasten was. 'Wie... of wat... ben jij?' Ik had mijn pistool niet meer recht op haar gericht maar ik had het nog wel in mijn handen en het stond nog ongeveer in haar richting.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:34

Drake:

Ik werd vroeg wakker zoals iedere dag en keek rond in mijn appartement. Misschien had ik die pizzaresten moeten weggooien voordat ik ging slapen Ik pakte de etensresten op en gooide het in de vuilnisbak. Ik keek weer eens rond naar mijn slordige appartement. Nog eventjes en ik kan eindelijk wat beters betalen. Ik kleedde me aan, pakte mijn spullen en mijn oortelefoon. Ik werd gebeld door een van de hogere broeders met de waarschuwing dat het hier een beetje te actief werd op het tweede front. Ik besloot toch maar voor de zekerheid een polsmes om te doen en stak een Baretta in mijn rugzak met 2 magazijnen voor het geval dat. Ik was vroeger dan normaal wakker, ik pakte een broodje de broodzak en smeerde er wat smeerkaas op en vertrok richting mijn werk. Ik besloot vandaag maar weer eens langs de oude stad te lopen. De oude stad is het mooist als al die toeristen niet het uitzicht bederven...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:41

Asliana

Ik hief onschuldig mijn handen toen hij het geweer op me richtte, om te tonen dat ik ongewapend was. Nouja, ongewapend? Met een paar snelle woorden zou ik het geweer uit zijn hand kunnen laten vliegen en behoorlijk wat pijnlijkere dingen kunnen uitvoeren dan alleen een schot van een pistool.
Dat deed ik niet, ik had zijn vertrouwen nodig.
'Rustig, ik wil geen ruzie krijgen. Laten we ergens naartoe gaan waar wat minder dreiging is...' Ik dacht na en glimlachte toen ik me realiseerde hoe hij dit kon opvatten. 'Blijf rustig, oké?' Ik haalde het mes uit mijn zak en legde het op de grond, waarna ik het met mijn voet naar hem toe schoof.
'Dat was mijn enige wapen. Ik wil je geen pijn doen, alleen praten,' zei ik zacht. Oké, niet helemaal waar, ik zou hem pijn doen als het moest en de informatie uit hem persen, maar dat hoefde niet gezegd te worden. Ik wilde alleen met hem praten, als hij niet zou praten zou ik trucjes weten om hem wel te laten praten. Maar zover wat het nog niet, misschien werkte hij wel gewoon mee.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:42

Conall

Ik pakte het mes op. Rustig zakte ik naar de grond terwijl het pistool gericht bleef op de vrouw. Ik stak het mes in een lege messchede aan de binnenkant van mijn jas terwijl ik weer rustig overeind kwam. 'Laat me dit even duidelijk maken... ik sta aan het kant van het licht en het goeie. Als je geen wezen of volgeling van de duisternis bent heb je niets van me te vrezen. Dus als je weet van jezelf dat je een volgeling of wezen van het duister bent... loop nu weg. En zo niet... leid de weg naar een plek met minder dreiging zoals je zegt. Ik volg.'
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:42

Asliana

Jaja, alsof ik toe zou geven dat ik een wezen van het duister was. Oké, ik was eraan verwant, maar ik vond mezelf geen wezen van het duister. Hij misschien wel, maar ik had geen demonen op de wereld gezet!
'Ik verzoek je dan wel naast me te lopen, en niet achter me. Ik hou niet van verassingen, want jij hebt nu alle wapens in handen.' Oh zo onschuldig. 'Ik hoop dat je dit snapt, ik vertrouw je heus wel, maar ik kan pas helemaal zeker zijn nadat we gepraat hebben.' Ik keek over mijn schouder naar de straat die vol was met toeristen. Hij zou sowieso niets proberen, maar ik wilde het risico niet nemen. Een schot deed toch best pijn, als het al niet dodelijk was. Meestal was het voor ons niet dodelijk, maar goed geschoten was een pistool zelfs voor de machtigste Mira teveel.
'Wat zeg je ervan? Het is niet ver, maar wel buiten het zicht van de meeste toeristen. Palazza del Popolo, ken je wel hé? Dan weet je tenminste waar we heen gaan...' Ik draaide me met een ruk om en begon te lopen, verwachtend dat de man wel zou volgen.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 12:42

Conall

Ik stopte mijn pistool terug in de holster en rende achter de vrouw aan. Ik wist nog steeds niet wat ik van haar moest denken. Ik voelde een duistere en oude energie om haar heen maar geloofde toch niet dat ze kwaadaardig was. Ze leek me geen vijand... maar toch...
De straten raakten steeds voller en ik zei tegen de vrouw dat we om minder aandacht te trekken misschien wat minder gehaast moesten zijn.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Plaats reactie