Verhaallijn

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 11-02-2015 13:54

Sveyna

De draaide om en keek naar de man die zojuist gesproken had. Vreemd.
Ze keek in de man zijn ogen en zei: 'Kan een jonge griet niet plezier hebben? En wie zegt dat ik alleen ben?' Ze keek uitdagend naar de vreemde man en zei: 'En wat maakt het voor u uit? Ik zou me als ik u was juist meer zorgen maken, een vreemde man met een mantel en een paar prachtige wapens, nou wat zou die wel niet voor rijkdommen bij zich kunnen dragen...' Ze glimlachte en nam nog een slok van haar bier.

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Bericht door Martijn » 11-02-2015 18:37

Tobias Saterse

Tobias lachte in zijn vuist. Hij vond de manier waarop deze dame de man, die naast hem was komen zitten, toesprak erg vermakelijk. Hij draaide zich naar de man toe. "Als ik u er zo bij zie zitten vraag ik me toch wel af wat uw beroep is heerschap. Het is vast erg degelijk en eerlijk want u ziet er erg betrouwbaar uit. Totaal niet schimmig alsof u iets met onderwereld praktijken te maken kan hebben." Tobias leunde naar achter tegen de muur; zijn voeten op de tafel, pijp in zijn mond en een geniepig glimlachje op zijn gezicht.
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 11-02-2015 20:47

Tarsid Vanmarsh

Hij keek de bard aan met een minachtende blik. "Denk je nou echt dat iemand die veel met de onderwereld te maken heeft er bij gaat lopen als een cliché schurk?" Sprak Tarsid in een koele toon. "En ik ga ook echt aan een bard en een willekeurig wicht vertellen wat ik doe..." Precies toen hij dat zei ging de deur open en kwamen een aantal mannen in Golfmarker uniformen binnen. Hij grinnikte even en keek de griet aan. "Vriendjes van je?"

Dereck Dustfox

Hij stapte de taveerne in en keek rond zoekend naar Sveyna. Hij zag haar en kwam op haar aflopen met de wachters.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Bericht door Martijn » 11-02-2015 21:04

Tobias Saterse

Tobias bestede geen aandacht aan de mensen die binnen waren gekomen. Hij bleef voldaan kijken naar de man terwijl hij achterover leunde. "Aah maar als je niet durft te vertellen wat je doet is het vast heel geheim! Illegaal misschien? Of natuurlijk iets dat heel erg beschamend is. Strontschepper wellicht? Nee? En misschien heeft u gelijk. Het zou ook niet mijn keuze zijn om er als een typische schurk bij te lopen. Dan is het vast gewoon om er stoer uit te zien. Lukt zeker hoor. Erg intimiderend!"
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 11-02-2015 21:14

Sveyna

Ze keek even naar de Golfmarkse soldaten.
Net als het leuk begint te worden moeten zij er weer aankomen...
Toen zei ze, niet al te luid, tegen de twee mannen: 'Ik zei toch dat ik niet alleen was. Maar goed, meiden, laten we geen wedstrijd houden over wie er het beste gekleed is.' Ze glimlachte smadelijk. 'We weten toch al wie dat is, maar dat terzijde. Goed, nu met ik er even voor zorgen dat mijn vriendelijke, maar ook enigszins vervelende landgenoten mij niet zien.' Ze verborg zich vlug onder de tafel.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 11-02-2015 21:36

Tarsid Vanmarsh

"Denk je nou echt dat dat gaat werken?" zei Tarsid met een licht geamuseerde toon toen hij de griet onder de tafel zag kruipen. "En jij bard, misschien ben je niet zo snugger, maar hier heb je wat advies..." Zei hij terwijl hij een koperstuk voor de bard op de tafel legde. "Een tong kan een scherp wapen zijn, maar je hebt er niks meer aan als iemand hem uitsnijdt..." Tarsid stond op en sprak de waard aan om nog een kroeg bier te krijgen.

Dereck Dustfox

Hij stopte bij de tafel waar hij Sveyna had gezien, wachtte even en sprak toen. "Sveyna kun je even onder de tafel vandaan komen?" zei hij met een neutrale toon terwijl hij het gezelschap dat aan de tafel zat gadesloeg. Niet echt zuiver volk leek hem.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Bericht door Martijn » 11-02-2015 22:19

Tobias Saterse

Die man vond zich heel wat. Niet zo snugger? Hah! Hij was werkeloos of had een niet respectabel beroep, terwijl Tobias een geschoolde bard was die zelfs kon lezen en schrijven. De man praatte tegen iedereen alsof hij een grote vechtersbaas was waar rekening mee gehouden moet worden. In Tobias ogen was hij slechts een van de vele kruimeldiefjes van maan-akker die zichzelf te geweldig vinden. Blaffende honden bijten niet. Hij kon een gniffel en een glimlach niet onderdrukken, leunde naar achter en ging verder met het drinken van zijn mede terwijl hij het deuntje neuriede van 'De dief die vast zat in het venster'.
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 11-02-2015 22:25

Sveyna

Ze kroop omhoog en keek Dereck aan. Ze zei: 'Ach, Dereck we hoeven nog niet te gaan. Kom er gezellig bij zitten. Het begint hier net leuk te worden.', zei ze en ze keek kort met een lach naar haar tafelgenoten. 'Jullie ook, kom erbij zitten heren.' Ze wenkte naar de soldaten.

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Bericht door Martijn » 11-02-2015 22:28

Tobias Saterse

Tobias glimlachte naar de soldaten en greep snel naar zijn bouzouki. Hij begon het deuntje van een typisch soldaten marslied, dat overal in de oostelijke mensenrijken bekend was, te spelen. "Komt er bij heren! de mede is goed, het vuur is warm en het gezelschap is levendig! Nou ja op Karel Kruimeldief hier na misschien." Tobias knikte richting de man die bij de waard stond.
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 11-02-2015 22:54

Dereck Dustfox

"Ik ben bang dat dat geen optie is Sveyna. Je vader vroeg me persoonlijk om je in de gaten te houden..." zei hij met een nog steeds neutrale stem. "En persoonlijk denk ik niet dat hij heel blij gaat worden als hij hoort met wat voor figuren je hebt gepraat in een drinkhuis..."

Tarsid Vanmarsh

Hij negeerde de opmerkingen van de bard verder en ging verder met zijn gesprek met de waard terwijl hij met een half oor luisterde naar wat die Golfmarkers allemaal aan het zeggen waren.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Plaats reactie