Idalia Storyline

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 01-09-2014 17:48

Wayeck Dustfox

"Geen zorgen, je geheim is veilig bij mij. Maar misschien moet je het ook aan Talyok of Eclia vertellen, zij hebben overal contacten die misschien meer weten." Hij liep Sveinja's kajuit uit en stapte zijn eigen kajuit binnen, at zijn brood en ging weer in bed liggen...

Talyok Dustfox

"Dan sta je voor de verkeerde tent dame." Zei Vaasa. "Maar je bent natuurlijk wel welkom in mijn gezelschap, bwahahaha!" Talyok keek verbaasd op van zijn gesprek met Wudde. Hij gaf een knik aan de twee wachters. Ze grepen de vrouw bij de armen en brachten haar bij hem. "Mijn excuses jongedame, maar ik kan niet voorzichtig genoeg wezen met mensen die opeens in mijn kamp tevoorschijn komen op zoek naar mij." Een van zijn vrouwelijke soldaten onderzocht de vrouw naar wapens en terwijl ze dat deed vroeg Talyok. "Wat brengt een jonge vrouw in het gezelschap van Talyok? Als u weer zo'n zwijmelende minnaar bent moet ik u teleurstellen, ik ben niet geïnteresseerd." Hij klopte wat stof van zijn schouder af, pakte haar hand, maakte een lichte buiging en kuste haar hand. "Maar ik zal natuurlijk niet de etiquette vergeten die mijn ouders mij geleerd hebben. Uw naam juffrouw?" Zijn stem klonk misschien joviaal maar zijn ogen stonden nog steeds zo kil als altijd.

~ Talyok heeft ongeveer 400 tot 500 man Naomi en heeft 11 schepen voor anker liggen in de baai :wink:
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Lloyd
Bejaarde Katachtige
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-05-2014 21:04

Bericht door Lloyd » 01-09-2014 18:58

Yttera

'Nou... Eigenlijk is er niets om echt boos te zijn... Ik wilde gewoon even uit die dodelijke stinkende kajuit... Ik kan er waarschijnlijk vanuit gaan dat je weet hoe Wayecks sokken ruiken als ze nat zijn geworden...'
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.

Elbert Hubbard

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 01-09-2014 19:31

Eclia Dustfox

Wacht, zijn sokken? "Uhm, Yttera... Je kunt natte kleding ophangen in het washok..." Hij deed zijn best om niet te grinniken. "Het zou me verbazen dat Wayeck in de gaten heeft dat zijn sokken stinken, hij is aan zoveel stank gewent dat hij er geen aandacht meer aan besteedt." Hij stapte wat dichter en fluisterde in haar oor. "Play nice now..." Hij knipoogde en liep naar de stuurman.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 01-09-2014 20:25

Mitgardi

Ze liet Talyok begaan, wetend dat dit slechts een toneelstukje was. Daarna trok ze haar hand terug en glimlachte net zo kil als hij deed.
'Mijn naam is Mitgardi. Ik ben hier toevallig tegenaan gelopen, en hoorde uw naam vallen. Waarom bent u in Scheepshamer als ik vragen mag?' De vrouw die haar doorzocht had op wapens had de messen in de schacht van haar laars niet gevonden, en Mitgardi bukte en haalde het er met twee vingers uit. Ze liet die voor het gezicht van Talyok bungelen en glimlachte vriendelijk.
'Beter oppassen zou geen kwaad kunnen,' zei ze, waarna ze het mes op de tafel neerlegde waar de rest van haar wapens waren neergelegd.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 01-09-2014 20:54

Talyok Dustfox

"Hmm, daar houd ik wel van. Mensen die eerlijk zijn en geen dingen verbergen." Hij pakte een ongebruikte beker en vulde deze met de thee die zijn mannen hadden gebrouwen. "Ik neem aan dat u wat te drinken wilt juffrouw?" Hij reikte haar de beker toe. "Ik moet wel vragen waarom u denkt dat we in Scheepshamer zijn? Dit is de baai van Bijlhaven, Scheepshamer ligt nog enkele dagen ten noorden van hier." Hij nam zelf een slok thee uit zijn eigen beker. "Dat ik mezelf niet proper heb voorgesteld. Sirj Talyok Dustfox van Fox Hill, Dorreveld. Wat brengt u hier jongedame?" Hij keek haar aan met een vragende blik. Vreemde meid, de meeste vrouwen die ik spreek vallen binnen vijf minuten flauw of raken helemaal in zwijm...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 02-09-2014 11:01

Mitgardi

Oeps, dat was een uitglijder.
'Mijn topografische kennis van dit gebied is niet zeer goed. Ik heb geen kaarten noch heb ik de plaatselijke bevolking kunnen spreken, dus ik heb geen idee waar ik me momenteel bevind.' Ze pakte de beker aan maar dronk er nog niet uit. Nauwgezet observeerde ze hoe de man eerst uit zijn eigen mok dronk, waarna ze behoedzaam een klein slokje nam.
Geen slechte thee, maar ze had wel eens beter gedronken.
'Wat mij hier brengt is het volgende. Ik kom uit het kamp van Eclia, die na brute vernedering van een stel goblins of wezens van die strekking mijn goedkeuren niet meer kon wegdragen. Ik heb gezocht naar een andere groep om me bij aan te sluiten, want,' ze glimlachte, en haar ogen blonken deze keer wel op van vreugde,' ik had gehoord dat u krijgers zocht. Ik zou u graag van dienst zijn.'

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 02-09-2014 11:38

Talyok Dustfox

Hij keek haar even verbaasd aan. Hij gebaarde Yara en ze kwam naar hem toe. "Hun ønsker å være en kriger" zei hij op gedempte toon en Yara grinnikte even. Yara gaf kort daarna antwoord en Talyok bekeek Mitgardi wat beter. "Dus je wilt een krijger worden? Wil je je gelijk bewijzen in een spargevecht of ga je eerst trainen met de andere vrouwelijke krijgers?" Hij sloeg een arm om Yara heen en schommelde haar heen en weer. "Ze zijn harstikke aardig tegen ons in het kamp en op reis, maar ze zijn niet zo aardig als ze aan het vechten slaan." Yara schoot in de lach en liep weer terug naar haar partner Wudde. "En Eclia zie je snel genoeg terug, alleen zal hij dan niet meer zoveel macht hebben over de manschappen. Ik ben namelijk het hoofd van de Dustfox familie en alle manschappen zweren hun loyaliteit aan mij, wat mij eraan herinnert..." Hij trok zijn zwaard en legde deze plat op zijn knieën. "Als je een krijger wilt worden in mijn leger zul je natuurlijk je loyaliteit aan mij moeten zweren, mijn beste Mitgardi van het Noorden..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 02-09-2014 16:45

Mitgardi

Ze glimlachte. Aan Eclia had ze nooit een eed gezworen, en hij had haar duidelijk gemaakt dat ze kon vertrekken wanneer ze wilde. Deze man was anders, en hij keek haar aan op een geïnteresseerde manier.
'Ik kan mezelf wel bewijzen in een gevecht,' zei ze resoluut. Ze was er bijna zeker van dat ze met elke andere willekeurige vrouw -en ook man- de grond zou kunnen aanvegen.
'Over die eed kunnen we het later nog wel hebben. Het wordt avond, en ik heb nog niets gegeten. Misschien kan ik me bij de manschappen aansluiten voor het avondeten,' zei ze met een charmante glimlacht terwijl ze opstond.


~Fuck die taal Auke :P

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 02-09-2014 20:55

Talyok Dustfox

"Zeg Vaasa, wanneer hebben we voor het laatst iemand eten gegeven die geen eed aan mij had gezworen?" Vroeg Talyok. "Negen maanden geleden heer, aan de boodschapper van Laagveld-Oost." Talyok keek Mitgardi aan. "Nou, dan wordt het hoog tijd dat we vrouwe Mitgardi voorzien van wat eten." Hij keek opzij. "Tyulmer, breng de dame wat te eten en pronto!" Hij stond op van zijn stoel. "Ga zitten vrouwe, deze mensen zijn beter gezelschap voor een jongedame zoals u dan de anderen." Hij liep even naar Vaasa. "Vaasa, herinner je ons gesprek van vorige maand nog?" "Ehh, nee..." Vaasa verwachtte de trap in zijn ballen niet en kromp ineen. "Ik dacht dat ik nogal duidelijk was over welke toon je aanslaat tegen mensen als ik niet in de buurt ben." Hij liep terug naar het vuur en ging op een lege stoel zitten. "Mijn excuses voor het gedrag van mijn sergeant juffrouw, hij blijft het maar vergeten dat ik niet gedeind ben van zijn onzin. Ahh daar komt uw eten aan..."

Wayeck Dustfox

Wayeck schrok bezweet wakker. Het was pikdonker om hem heen. Hoe lang heb ik liggen slapen? Hij kreunde toen hij zijn hoofd voelde bonzen van de hoofdpijn. Oh fijn, hebben we dit weer... Hij voelde aan zijn voorhoofd en merkte dat hij het veel te warm had. "Yttera?" Zei hij zwakjes.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Lloyd
Bejaarde Katachtige
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-05-2014 21:04

Bericht door Lloyd » 02-09-2014 21:39

Yttera

Na bet gesprek met Eclia was ik naar de kajuit gelopen. Toen ik daar aankwam, had Wayeck hoge koorts. ik had het eigenlijk aan zien moeten komen. Ik keek of ik nog iets had wat leek op een (hand)doek, maar dat was er niet. Ik liep naar de dichtstbijzijnde kamer, wat Sveinjas kamer was. Ik klopte aan en zei: 'Sveinja? Mag ik binnenkomen?'[/u]
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.

Elbert Hubbard

Plaats reactie