Idiala Storyline

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:48

Olivia

Ze nam wantrouwend de hand aan, en keek naar haar ranke vingers die werden omsloten door zijn gigantische hand. Ze glimlachte halfslachtig en trok haar hand terug, niet zo snel dat het onbeleefd was, maar wel zo snel dat ze overbodig handcontact voorkwam. 'Ik heet Olivia, aangenaam kennis te maken. En wat zoek jij... zoekt u in deze verlatenheid?' Ze beet op haar lip toen ze zich versprak. In Oekraïne waren ze zeer op beleefdheid gesteld.

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:48

Larry

Hij trok een donkere wenkbrauw op bij het horen van de beleefdheidsvorm, het was al jaren geleden sinds iemand hem op die manier met respect had behandeld. Hij wuifde nonchalant met zijn hand. 'Laat dat 'u' maar zitten. En wat betreft wat ik hier uitspook...' Hij gebaarde naar de Caddy, die iets verderop geparkeerd stond. 'De arme jongen stond droog, dus ik was verplicht om te stoppen. Maar je had het over "deze verlatenheid" en daarover wilde ik juist iets aan jullie vragen. Wat is er in godsnaam gebeurd in dit land? De snelweg was haast verlaten, de straten zijn leeg in de enige passagiers die ik ben tegengekomen hingen rottend over hun stuur!' Hij hield zijn hoofd een beetje schuin terwijl hij wachtte op antwoord. Dat dit meisje een vuurwapen bij zich droeg sloot aan bij zijn conclusie dat er hier in de omgeving iets goed fout zat.

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:48

Olivia

Ze keek opzij, naar de man die claimde een prof te zijn. Ze haalde haar schouders op, wat kon het ook schelen. 'Er heerst hier een virus dan een soort zombies maakt. Hoofdschot is tot nu toe de enige oplossing,' zei ze stellig. Ze keek de man recht aan. Hij had dus rottende lijken gezien, en nog geen wandelende lijken. Des te beter.
'Kun je een beetje overweg met een pistool of geweer?' vroeg ze, en ze klonk autoritairder dan ze eigenlijk zou moeten voor haar leeftijd en haar levenservaring. Ze kon zelf nauwelijks overweg, maar het kostte haar weinig moeite het aan deze man te vragen alsof ze al vanuit haar luiers met geschut omging.

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:48

Larry

Zombie's? Echt Larry, ga je dat nou geloven? Dit keer de smalende stem van zijn moeder. Hou je bek mam. dacht hij chagrijing en besloot niet op het zombie-gedeelte in te gaan, daar zou hij later wel over nadenken. Hij richtte zijn aandacht op de vraag van het meisje, kennelijk probeerde ze te bepalen of hij het zou redden in z'n eentje, wat hem betreft mocht ze, ze kon hem toch niets maken. Hij haalde zijn schouders op. 'Ik heb weleens zo'n ding in handen gehad ja, m'n vader had een oude Smith & Wesson revolver, model 10 geloof ik. En ben een tijdlang de trotse bezitter geweest van een Colt M1911, meest populaire vuurwapen in de VS.' Hij lachte schor. Die Colt had hij gehad toen hij door Utah was gereden met een oude maat van hem: Harold. In Utah was weinig te schieten geweest en Harold (die om de een of andere reden door iedereen Ronnie werd genoemd) had hem aan het einde van de rit de Colt afgenomen met de woorden: 'Jij schiet nog een keer iemand overhoop terwijl je dronken bent Larry, jongen.' Larry was het er half en half mee eens geweest en was zonder vuurwapen zijn reis vervolgd. 'Maar waarom wil je dat eigenlijk weten meid? Zo te horen kom jij ook uit de States, je zou toch moeten weten dat vrijwel iedere man daar weleens met zo'n ding heeft geschoten.'

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:49

Olivia

Ze glimlachte fijntjes. 'De laatste man die ik belaagd door zombies zag had een geweer in zijn handen. Waarschijnlijk te bang om te vuren, dus daarom vraag ik het maar even.' Schrale troost dat hij ook uit de USA kwam, het kon haar op dit moment even niets ballen.

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:51

Rufus:

"Volgens mij is Pavlo zijn stem kwijt, hahaha!" Zei ik lachend toen we Rivne naderde. "Poeh, Rivne ziet er van deze afstand al slecht uit."

We konden in de verte zien dat aardig wat huizen in Rivne in brand stonden. De rook vulde de horizon. Nee he, dit hebben we echt nodig nu. Die plek zal geheid stikken van de motkoppen Ik sloeg voor Rivne linksaf de P05 op richting Koshativ en week weer uit voor al de wrakken en ik probeerde deze keer niet iedere motkop aan te rijden die ik zag.

"We moeten een omweg maken Tjaska, kijk even op mijn kaart hoe we nu moeten rijden!" Ik gaf hem de kaart aan die ik in mijn broekzak had...

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:51

Ivar

"Hey, kunnen jullie me helpen? Daar is een eenzame zombie..." De zombie kwam op ons afgestrompeld. Ik liep naar mijn smart en pakje het beschermende pak eruit en het touw. Ik liep naar Olivia toe en gaf haar de spullen. Toen liep ik terug naar de smart om het vaccine te pakken. Ik nam een injectiespuit en vulde de spuit met het vaccine. Toen liep ik terug. "Ga je me nog helpen?"

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:51

Olivia

Ze keek naar de spullen die ze in haar handen geduwd kreeg. Was dit wel echt veilig tegen het virus? De prof -of degene die zich voordeed als een prof- droeg echter helemaal niets. Wat verwachtte hij dat ze deed, pal bovenop de zombie te gaan liggen en dat ding zo tegen te houden? Nu-uh, echt niet. Die wezens waren ongelooflijk sterk en hongerig. Misschien wel sterk door hun honger, daar kon ze niet helemaal over uitkomen. Ze deed toch snel het pak aan en keek naar de zombie. Het was ooit en man geweest met blond haar, misschien wel knap. Nu rotte hij en was hij net als alle andere geïnfecteerden. Een zombie. Hij kwam grauwend op haar af en ze zette zich schrap. Ze pakte handig zijn armen en draaide die op zijn rug in een politiegreep. Nooit gedaan, wel vaak gezien op tv. Toch nog mooi meegenomen dat ze van detectives hield. De zombie verzette zich, maar niet hevig. Het moest net gegeten hebben, gokte Olivia.

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:51

Ivar

Terwijl Olivia de zombie vasthoud, pak ik mijn spuit stevig vast. Ik liep naar de zombie, ontweek zijn aanval met zijn bek en spoot de injectiespuit leeg in zijn nek. Na een seconde of 10 begon zijn nek op te zwellen. Ik had dit vaker gezien en besloot om weg te renne. "Olivia, REN VOOR JE LEVEN, HIJ GAAT ONTPLOFFEN!"

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 22-05-2014 17:51

Larry

De volgende ogenblikken gingen zo snel dat hij het even niet kon volgen. Of dat iets te maken had met de hoofdpijn die weer langzaam op kwam zetten kon hij niet uitmaken, maar ineens stond het meisje mét een wetenschappelijk uitziend pak een zombie in de houdgreep te houden. Enkele secondes was Larry te verbaasd om íets te doen, en net toen hij naar voren stapte om het meisje - Olivia heette ze - te gaan helpen schreeuwde de oudere man, kennelijk een of andere geleerde, dat ze moesten maken dat ze wegkwamen. Met plezier doc dacht Larry, en hij deed enkele stappen achteruit. Ondertussen probeerde hij het beeld van de ondode de te verwerken. De lucht van rottend vlees walmde zijn neusgaten binnen, maar dit keer wist hij zijn maaginhoud binnen te houden. Eigenlijk was het een meelijwekkend gezicht, dit wezen wat ooit net als hij was geweest - min of meer.

Plaats reactie