Idalia Storyline

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 17:56

Wendy

"Natuurlijk, het is heel makkelijk. Dit pad af en dan moet je het al kunnen zien. Het is een best groot zomerhuis." Zeg ik terwijl we de kant van het bospaadje oplopen "Mijn naam is wendy trouwens, en de uwe is?"
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 17:57

Axel

''Aangenaam kennis te maken Wendy. Mijn naam is Axel en ik ben de nieuwe jager van dit leen.'' ze lopen het pad af en al snel ziet hij een redelijk grote zomerhuis. als ze binnen zijn komt er een mollige vrouw op hun af lopen. ''Wendy waar ben jij geweest? en wie is deze heerschap die je zomaar mee neemt naar hier? je weet dat dat niet zomaar kan Vrouwe Hester komt hier morgen middag aan met haar kinderen.''
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 17:57

Wendy

Na de preek aan de deur en uitgelegd te hebben dat dit de nieuwe jager is, werd hij uiteindelijk binnengelaten. Eerst had hij zijn paard op stal gezet. Daarna werd er een kamer voor hem uitgezocht en heeft hij zijn spullen uitgelegd. Hopen dat er morgen maar niets raars gebeurt...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 17:58

Axel

de volgende ochtend of middag Axel kon het niet helemaal plaatsen omdat hij net wakker werd van luid hoefgekletter op het voor plein. Hij bedacht zoch snel dat vrouwe Hester met haar kinderen aan zou komen vandaag in de middag. snel keek hij naar buiten en zag dat het eigenlijk nog net gene middag was. In de haast kleed hij zich aan en gaat snel naar beneden waar vrouwe Hester net binnen komt. als hij haar ziet komt alle etiquete naar boven en versloomd hij zijn pas en loopt netjes en recht op haar af. net als hij zich voor wil stellen kijkt zij hem smerig en afkeurend aan.

terwijl de dikkere vrouw van gisteren druk bezig is de mensen te ontvangen richt Hester zich op de dikkere vrouw.

Hester:

''Margriet wie is de jonge man hier in deze smerige vodden? en waarom loopt hij op mij af?'' op dat moment stappen twee wachters naar voren om hem vast te pakken. behendigd ontwijkt Aexel deze mannen en kijkt verontwaardigd naar hun.

Margriet antwoord ''Deze heer schap hier is Jager Axel gestuurd door de koning om in uw heers leen te dienen mijn vrouwe.'' Axel probeerd weer naar voren te stappen en zich voor te stellen en weer snoerd Hester zijn mond. ''Ik wil geen woord van jou horen jager ik wil weten wie jou hier binnen heeft gelaten. Margriet heb jij hem binnen gelaten?

''Nee vrouwe uw dienst meid Wendy heeft hem mee genomen.''

''WENDY!!!!! HIER KOMEN.'' na een minuut komt er nog niemand. ''Margriet ga wendy halen nu en jij jager zegt geen woord.''
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 17:59

Wendy

Ik werd terwijl ik in de tuin bezig was voor vrouwe Hester, geroepen. Zo snel als ik kon rende ik door de moes en appeltuinen heen. Het moment dat ik binnen kwam stond Axel buiten met twee wachters en was vrouwe Hester in een niet al te beste bui. "Ja vrouwe, wat is er aan de hand?"
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 17:59

Hester:

Hester ziet wendy aan komen en kijkt streng naar haar voor een paar tellen, maar laat dan een glimlach om haar mond spelen. ''Hoi wendy je weet dat je je erg waardeer en het fijn vind dat ej altijd goed werk voor mij en mijn man levert. Ik ben ook zeer verheugd dat je dan ook goed zorgt voor onze heer de jager. Daar kan ik je alleen maar voor prijzen.'' Na dit te hebben gezegd verandert haar gezicht in een donderklap naar furieeus. ''echter hoe durf je dat in mijn eigen zomervertrek te doen zonder ook maar enig toestemming van mij of mijn man. Daarom mag jij nu je spullen pakken en vertrekken uit dit huis.'' het laatste vervolgt ze op een mier zoete stem ''begrepen liefje?''

Axel wil hier wat op zeggen, maar hester is hem voor ''en voor jou geld het zelfde jager weg wezen en wel nu.''

''Ik ben in mijn vertrekken Margriet ik wil graag een heet bad om het vuil van mij af te wassen en een bord met eten.''

Na die woorden te hebben gezegd loopt Hester weg.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:05

Wendy

Het laatste wat die heks zei hoorde ik al niet meer. Ze had me ontslagen. Terwijl ik altijd goed werk leverde. De tranen liepen over mijn wangen terwijl ik naar mijn "kamer" liep. Het was meer een hok waar je een paar varken in gooit. Ik haalde mijn spullen uit de hoek vandaan, gooide het in de reistas van mijn vader en liep via de woonkamer naar buiten.
WAAR MOET IK HEEN?!?
Ik weet het echt niet. Sinds pa is overleden ben ik alleen en heeft de leenheer me als dienstmeid aangenomen zodat ik veilig zat. Maar nu die heks van een vrouw me ontslagen heeft weet ik niet waar ik heen moet...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:05

Axel:

verontwaardigd van wat er net is gebeurd loopt Axel met de twee bewakers die hem net wouden pakken naar zijn kamer. ''Door lopen jij we hebben niet de heledag.'' zegt de lelijkste van de twee terwijl hij hem een duw geeft. axel struikelt iets naar voren maar herpakt zijn evenwicht en loopt gewoon door. nadat hij zijn spullen bij elkaar heeft gepakt zadel hij zijn merrie en zegt tegen der ''we gaan pleite'' stapt op en rijd weg in een rustig drafje denkt aan Wendy wat die nu zou moeten. niet veel later ziet hij haar met gekromde schouders sjokkend langs de weg lopen. Als axel der bij haalt kijkt hij techt voor uit met een glim lach om zijn mond en zegt ''ik heb verhalen over dat mens gehoord die ik niet geloofde, maar ik denk toch dat ik nu wel tijfel. Ik ben toch op weg naar mijn leenheer ga mee. ik ga me beklagen bij hem en hoop voor jou dan iets te kunnen regelen. uiteindelijk is dit toch wel een beetje mijn schuld. wat denk je er van?''
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:06

Jonah

Over die zelfde weg komt een man ze tegemoet lopen. Hij heeft een klein, stevig paard bij zich dat al zo zwaar beladen is dat hij een kar met goederen zelf moet trekken. De kar staat vol met verschillende manden, kratten, tonnen en kistjes. Boven op de kisten staat een kooi, gevlochten van wilgentakken, waar drie postduiven in zitten. Het paardje draagt al zijn persoonlijke spullen. Zijn tentje, zijn dekens, zijn kookgerei en het zeil en de palen van zijn kraampje. De man is erg vors, heeft een slordige donkerbruine baard zonder snor. Zijn wangen zijn rood en hij ziet er erg vrolijk uit. Hij draagt een wijde bruine baret, een bruine tuniek die tot over zijn knieën komt en een kaproen die hij op zijn schouders heeft liggen. Vrolijk zingt hij een lied tijdens het lopen.

"De nacht is koud, de weg is lang
maar ooit stopt hij dus wees niet bang
denk aan het bed en warm fornuis
en volg de weg naar huis"

Als hij langs de jager en het meisje loopt stopt hij en begroet hij hen.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:07

Axel

In de veret zie ik een man met kar aan komen en ook nog een paard. Hij lijkt haast overbeladen. Ik heb als melijde met het paard als ik het zo zie lopen, maarja wat kan ik er aan doen. Toch lijkt het me een vrolijke en goede man, maar toch hij heeft iets over zich heen wat ik niet kan plaatsen. Zingen kan hij wel.
''Goede dag mijn beste heerschap, u ziet er wel bepakt uit. Waar komt u net vandaag? toevallig niet uit Herswall?''
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Plaats reactie