Idalia Storyline

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:20

Wendy

Terwijl de jager me zijn belofte deed, kwam er door de zee van tranen toch een glimlachje te voorschijn. Ik was sprakeloos van verdriet en toch ook van vreugde.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:20

Axel

''fijn dat je toch nog kan lachen. Vertel eens iets over jezelf. waar kom je vandaan? en wat moest een dame zoals jij als dienstmeid?'' ik kijk ondertussen rond door het beboste gedeelte waar we nu doorheen lopen. ik hoor iets een geluid zacht gedreun wat langzaam harder worden. Het zijn paarden grote zware paarden in zachte galop. ''Jonah van de weg nu!'' roep ik naar voren. Ik ren naar astel en trek haar naar de rand van weg. op dat moment komt er een groep ruiters in harnas net de bocht om gegaloppeerd en zoeven zonder uit te kijken zo de groep voorbij. Alex roept met ene zeer luide stem ''In naam van de grijze jagers ruiters haaaalt!!'' de voorste man hoorde het net laat de stoet van 20 ruiters halt houden en laat zijn paard in stap op Axel af gaan. ''Goede dag heer jager ik neem aan dat u de nieuwe jager van onze leen bent. Laat ik mezelf voorstellen ik ben sir Anhal.'' ''goede dag heer Anhal mijn naam is Axel en ik ben inderdaad de nieuwe jager van deze leen. waar bent u naar opweg met zulke haast als ik het vragen mag?.'' ''aangenaam jager Axel. Wij zijn op weg naar Andres, het zomer huis van onze heer, om zijn vrouw en kinderen onmiddelijk terug te halen naar Herswall.'' ik kan me een lach niet verdringen en zeg op een lacherige manier ''Ik wens u veel suc6 op uw missie en doen vrouwe Hester de vriendelijke groeten van mij als u blieft.''
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:26

Wendy

"IK GA NIET TERUG NAAR DIE HEKS!!!" Riep ik zo hard dat ik nauwelijks verstaanbaar was. "Ik weiger om terug te gaan. Ik rijd liever gelijk naar heer Harrold. Of ik blijf staan. Maar ik ga never te nimmer meer terug naar die heks!"
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:27

Axel:

Sir Anhal kijkt verontwaardigd en boos naar haar en stapt van zijn paard. Hij loopt op wendy en terwijl hij zijn handschoen uitdoet zegt hij tegen haar ''Juffrouw hoe durft u zo over uw vrouwe te praten dit zal u duur komen te staan. Dit is ongehoorde taal wat je hier uitspreekt over haar.'' Hij haalt zijn vuist naar achter. ''Ik zou dat niet doen als ik u was Sir Anhal. Na mijn mening heeft ze alle recht om dat te zeggen na wat er is gebeurd vandaag. ze heeft het niet hard op mogen zeggen waar u natuurlijk bij was, maar ik ben hier om de wet te handhaven niet u en ik zeg...'' ik kijk wendy heel doordringend en streng aan ''dat ze deze keer er mee weg komt.'' Anhal laat zijn arm zakken stapt boos op zijn paard en rijd weg met zijn mannen achter zich aan.''Wendy deze keer heb ik je kunnen helpen. volgende keer kom je er niet zo goed van af.''
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:28

Thomos:

Ben ik opgelucht dat die ruiters me niet zagen, het zou een beetje lastig uit te leggen zijn aan die soldaten dat die grijze jager vrijwillig mijn gevangene is. Ik kijk nog even voor de zekerheid of de ruiters weg zijn en zet mijn reis voort. Wat zei Leyra ook alweer? Dat we de echte dader waarschijnlijk in Herswall konden vinden. Verdraaid deze wegen en bossen maken me gek! Ik heb geen idee of ik uberhaupt in de buurt ben van Herswall! Ik kan natuurlijk niet de weg vragen aan dorpelingen want die zien me al aankomen hoor. Ik liep verder en zag de ruiters opeens een end verderop stilstaan en praten met wat mensen. Ik wacht tot de ruiters weg zijn en loop op de mensen af. Die vent lijkt verrekt veel op nog zo'n grijze jager. Ik kijk achterom naar Leysa die nog steeds op Taio's rug ligt te slapen met haar handen geboeid. Misschien dat deze mensen me wel willen geloven en misschien dat ze tenminste luisteren naar Leysa, als ze wakker wordt tenminste.

"Gegroet, zouden jullie me misschien kunnen helpen? Ik ben opzoek naar Herswall, maar ik denk dat ik verdwaald ben..."

Leyra:

Ik word wakker van Thomos die aan het praten is. "Hmmm? Met wie zit je nou weer te praten joh?" Ik kijk met slaperige ogen naar de andere mensen en mijn blik blijft rusten op de jongen. Hij komt me bekent voor. "Ik ken die knul, hihi, denk ik tenminste..." ik wrijf mijn ogen uit. Ik raak er misschien iets te veel aan gewend om dingen te doen met geboeide handen. "Ja, nu weet ik het zeker. Ik heb jou vaker gezien, jij heet Abar of zoiets toch?"
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:28

Axel

''Hoi Leyra, je hebt nog altijd een even goed geheugen als altijd en hoe vermaak je je vast gebonden op dat ezeltje daar?'' Al zeg ik dit opgewekt en als of dit de normaalste zaak van de wereld is van binnen zit ik vol met vraag tekens. ''Mijn beste heer wat heeft dit te betekenen? u heeft een handhaver van de wet als gevangen of gijzelaar en dan bent u ook nog zo dom om op een andere grijze jager af te lopen met haar.'' Terwijl ik zo praat rijk ik naar achter in mijn riem om een werp mes in de hand te hebben voor als hij iets probeerd.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:29

Thomos:

"Wat is hebben mensen in dit land toch met grijze jagers? Ik ben in veel landen geweest, maar nergens anders heb ik iets gehoord over jullie."

Ik zie dat de grijze jager zijn hand achter zijn rug houdt.

"Ik ga je uitleggen wat er aan de hand is, maar ik waarschuw je jager, als je iets probeert: ik ben niet iemand die je als vijand wilt hebben."

Nu maar hopen dat die knul slim genoeg is om naar me te luisteren. Ik zucht, kijk even om me heen naar de bossen en kijk toen weer naar de grijze jager.

"Leyra hier is mijn gevangene op vrijwillige basis. Ik wordt gezocht voor een moord die ik niet gepleegd heb en Leyra kwam achter me aan om me te arresteren. Laten we zeggen dat Leyra en ik... wat woorden hebben gewisseld." Verdraaid ik heb nog steeds overal blauwe plekken van dat gestoorde wicht... "Maar ze geloofde in ieder geval mijn verhaal en ze is er eigenlijk ook achter wie er verantwoordelijk is voor de moord. We hoorden dat hij of zij zich ophoudt in het leenschap Herswall en we kwamen hierheen. Als je me niet gelooft kan je het Leyra vragen."

Ik houd mijn schild toch maar een beetje hoger, je weet het maar nooit in deze vreemde landen...

Leyra:

Ik laat mezelf voorzichtig van de ezel afglijden en sta een beetje wankel op mijn voeten. Oh fijn, spierpijn, alsof mijn dag nog niet moeizaam genoeg begon... Ik kijk naar Axel die Thomos niet vertrouwt en uitleg eist. Thomos legt uit wat er aan de hand is en als hij klaar is voeg ik nog een duit in het zakje.

"De echte dader is iemand die zich voordeed als een grijze jager die langskwam op missie vanuit Herswall en ik vond het al vreemd dat ik hem nooit had ontmoet ofzo. Hij noemde zichzelf Wodrick en zover ik me kon herinner was Terion de jager van Herswall. Ik denk dat we te maken hebben met iemand die graag grijze jager speelt, dus mijn zogenaamde gevangenschap is de enige manier op het moment om de valse jager uit de tent te lokken. Trouwens, ik ben niet hulpeloos hoor."

Ik laat met een lach zien dat ik mijn polsmessen verscholen heb in mijn mouwen.

"En trouwens, gevangene zijn van Thomos is niet zo erg eigenlijk. Zou je ook eens moeten proberen Axel. Hij is zo beleefd en aardig, hij vertrouwt me nog steeds met wapens en hij kan goed koken joh!"

Ik bedenk me net dat dit een beetje vreemd kan overkomen voor Axel. Maarja, bijna iedereen vind me vreemd. De meeste grijze jagers zien me tenminste niet als een heks maar zien me ook niet als een van hun. Pfff, en die noemen zich dan mannen. Thomos en Markon zijn de enigste die me accepteren als een gelijke, op hun eigen manier dan. Axel is ook niet zo'n kwaaie denk ik, alleen maar hopen dat de andere jagers hem niet te veel beïnvloeden over mij. Ik kijk Axel aan.

"Ik zweer je, ik weet wat ik doe. En als je een beetje vent en jager bent help je me met deze missie!"
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:30

Axel,

beetje wantrouwig over dit verhaal ben ik wel, maar aangezien ze toch nog een wapen heeft zal ik de situatie waar in die twee zijn maar vertrouwen. het is ook echter niet de eerste keer dat iemand zich voor doet als grijze jager, alleen zal die gene niet zo snel ene echte grijze jager willen bevrijden denk ik. grijze jagers kenne elkaar allemaal dus hij valt zo door de mand naar mijn idee. Al kan het wel een ongelovelijke stommeling zijn. maar zegt ze nou dat ik een echte man ben als ik mee doe. dat moet zij zo nodig zeggen.

''ik zou je graag helpen, maar ik moet me eerst melden bij mijn leenheer en daar alles op orde brengen. ook moet ik deze dame en heer begeleiden naar de stad. Dan komt er nog bij dat ik mij niet kan herinneren wanneer er voor het laatst twee jagers zijn ingezet voor een missie. eentje kan het meestal wel afmaken, maarja angezien jij een halve man bent zul je miss wel wat hulp kunnen gebruiken.''
Dat laatste zeg ik op een grappige toon, want ik heb niks tegen leyra ze is een prima jager alleen af en toe tactloos en verward naar mijn idee.

als ik bij mijn leen heer ben geweest zal ik best wel een willen kijken hoe ik jullie kan helpen, want het is nu toch in mijn leen, mar wij moeten nu echt door ik wil voor de avodn krieke nog bij mijn leen heer zijn.

Hester,

Denk ik eindelijk eens rust te hebben van mijn man en eindelijk eens alleen te zijn, dan komt sir Anhal ineens op de deur bonken dat ik onmiddelijk weer terug moet naar het kasteel. Die man van begrijpt het echt niet. Ik kan zelfs niet protesteren tegen sir Anhal die man is nog een stijf kop ook die doet wat hem opgedragen word en is een man van eer. ''Mijn lieve Sir Anhal u weet zelf toch ook dat ik af en toe tot rust moet komen.'' zeg ik met een verleidelijke stem, want gelukkig heb ik mijn charmes nog. Niet dat ik denk dat het veel effect zal hebben op dit heerschap.

''vrouwe ik breng u en uw kinderen naar huis en wel nu.''

hier kan ik toch echt niet tegen op. ik heb iedere ridder in mijn broek zak op het kasteel. ik krijg van ze wat ik wil. warschijnlijk zijn aster en hanry niet eens de kinderen van mijn man en toch sir Anhal kan ik niks bij voor elkaar krijgen. Dat weet die elendige broer van mij wel en daarom stuurt ie deze stijf kop naar mij. Hij krijgt het te weten. komenden maanden geen gemeenschap voor hem, zijn paarden zullen hun prachtige manen verliezen en zijn baard waar die oh zo trots op is zal toch echt geruïneerd worden en onze oudste dochter Adrea zal ik uithuwelijke met de heer van Ariel. De vieze smerige ouwe vrijgezel van 40 jaar oud die alleen heerst over een klein stukje land. Al zijn kinderen zal ik uithuwelijken hij weet toch dat ik maar 2 oog appeltjes heb en die zijn niet van hem. niet dat hij dat weet of iemand anders. dat is mooi mijn geheim.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 22-05-2014 18:31

Leyra:

"Ik denk dat we dan beter met je mee kunnen reizen voordat we zo erg verdwalen dat we opeens aan de andere kant van de zee zitten." Zeg ik met een lach. "Ik denk dat we dan wel deze poppenkast moeten stoppen Thomos."

Terwijl ik dat zeg snijd ik mijzelf in een flitsende beweging los en trap ik Thomos onderuit.

"Zo, die was nog voor die rotstreek die je me leverde eergisteren!" Zeg ik met een glimlach en help Thomos weer overeind.

Thomos:

Ik kan niet eens rustig staan met dat wicht in de buurt. Ik snap nu tenminste waarom de meeste mensen haar raar vinden. Ik kom weer overeind met Leyra's hulp en keek die Axel aan.

"Het is inderdaad beter dat we met jullie meereizen tot in Herswall en dan verder zien. Misschien kan ik als ik klaar ben met Leyra helpen werk vinden bij de leenheer of ergens anders. Er zijn volgens mij genoeg mensen die geen nee zeggen tegen een strijder zoals ik. Ik vocht recent nog in toernooien in meerdere landen, niet in dat gedoe met die lansen wat de adel doet, maar het knokken op een veld met ieder voor zich. Heb aardig wat geld daarmee verdient, maarja... Op een gegeven moment maakte ze dat ook alleen maar voor adel. En ik wordt niet beschouwd als adel in deze streken." Ik draai me om naar de twee metgezellen van de jager. "Jullie zijn ook wel erg stil. Ik zal me maar goed voorstellen: Thomos Padaxis, ik kom uit de heuvels van Scupi. Mag ik vragen wat jullie namen zijn?"

Leyra:

"En ik ook maar dan even: ik ben Leyra Fylken, de duivelse Fylken van het achterlijke vissersdorp Jokcal, ik reis door het land en maak je vee onvruchtbaar en laat je boten verrotten." Hmmm... Misschien niet het beste om te zeggen tegen mensen die je net ontmoet hebt. "Maar dat is wat de boeren en vissers geloven, ik ben niet zo kwaadaardig en ik ben ook niet duivels."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Plaats reactie