Een nieuw tijdperk

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Een nieuw tijdperk

Bericht door Auke » 24-05-2014 00:38

Frager

Ik keek somber naar de wrakken van het gevecht dat hier 2 weken geleden woedde. Ik keek op het grote scherm naar de planeet. Braxis, hopelijk vinden we hier antwoorden... Ik draaide me om naar Jeanne.

"Ik hoop dat we hier kunnen vinden wat je zoekt."

Er sprong een signaal op vanaf de planeet en ik keek ernaar. Een noodsignaal van een ECDC schip? Ik contacteerde de admiraal.

"Dit is de Dawnhammer, we hebben een noodsignaal van de ECDC Baltimore ontvangen. Permissie om overlevenden te zoeken, over."
"Permissie gegeven Dawnhammer, veel succes, over."
"Dank u, over en uit."
Ik draaide me om naar mijn stuurman.
"Stuurman breng ons naar dat noodsignaal!"

Ik keek naar Jeanne.

"Ik hoop dat u goede winterkleding bij u heeft want dit gaat koud worden." Zei ik met een korte lach.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 24-05-2014 10:05

Ethan

(dit is eerste stukje speelt zich af voor wat zojuist gepost was door Auke)

Ethan bevond zich in de communicatiebrug. Hij had wat reparatie nodig van de technici, maar het was gelukt hem op te starten na een dag sleutelen.

'Officier! Begin de geluidsopname.' De officier drukte op een paar knoppen op een van de computers die niet was aangetast in de brug en zei: 'U kunt spreken, commandant.'

'Hier spreekt de Kapitein van de ECDC Balitimore. We zijn neergehaald door de buitenaardsen en zijn neergestort op Braxis. Onze coördinaten zijn 52° 23′ 0″ N, 4° 38′ 0″ E. Kom snel, want we hebben belangrijke vracht en onze Life-support staat op het punt om het te begeven.'




Ethan liep nadenkend naar de onderzoeksruimte.

Hoe kan ik een een bemanning van vijftig mensen hier nog twee weken in leven houden? Het voedsel is grotendeels verloren geraakt en het is hier stervenskoud.

Daar aangekomen vroeg hij aan de twee aanwezige wetenschappers, gehuld in een dikke jas, net als hijzelf: 'Kan ik hem zien?'
Ze leidden hem naar de ruimte waar ze de buitenaardse vasthielden. Er zat dik, kogelvrij glas tussen hem en het wezen.
'Hij is verdoofd', merkte een van de wetenschappers op.
'Goed. Zijn jullie al wat wijzer geworden?'
'Ja. Zijn skeletstructuur lijkt vrij veel op de mens en we hebben een ook soort vreemde energie ontdekt die van hem afstraalt. We begrijpen echter nog niet echt wat het is. Geef ons wat meer tijd om Bill te onderzoeken en u zult binnenkort resultaten zien, commandant.'
'Bill?'
'Ja, professor Lewis vond dat we hem een naam moesten geven en we dachten dat Bill wel bij hem paste.'
'Goed, blijf jullie werk doen. Ik verwacht snel resultaten'

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 24-05-2014 12:21

Jeanne

Ze keek Frager aan en trok haar neus op. Ze wist niet precies of dit de goede plek was om nu te zijn, net na zo'n slag. Misschien liepen er nog aliens rond dus ze zouden extra voorzichtig moeten zijn. Ze knikte en trok haar jas dichter om zich heen. De jas was van een speciaal soort bont gemaakt, een van de lijken van de buitenaardse wezens had deze vacht ooit om zijn lichaam gehad. Het isoleerde wonderbaarlijk goed, maar het was ontzettend duur. Als strateeg kon ze alles krijgen wat ze wilde, omdat het gewoon bij haar baan hoorde. Ze draaide zich om naar een paar van de speurders, die haar mee zouden helpen met haar zoektocht.
'Jullie kennen de instructies. Als jullie iets tegenkomen wat nuttig kan zijn blijven jullie er met jullie poten vanaf en roepen jullie mij, begrepen?' Haar stem klonk bot en kortaf, maar ze wist dat de mannen anders niet zouden luisteren. Ze knikten en ze wendde zich tot Frager. Ze glimlachte snel en zei: 'Dat geld natuurlijk ook voor jou.'

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 24-05-2014 12:44

Frager

"Doctor Jeanne, u weet zelf ook wel dat ik voor geen goud van de brug weg zal gaan in deze sector. Bij het eerste signaal van gevaar pikken we jullie op en vertrekken we. De situatie hier is nog te gevaarlijk met twee buitenaardse vloten in de buurt."

Ik draaide me om en keek naar de tactische kaart. Verdomme! Dat ECDC wrak ligt in de buurt van één van de slagvelden tussen die buitenaardsen... Ik besloot er alles aan te doen om het wrak te beveiligen en in ieder geval de bemanning te redden.

"Dit is de FIC Dawnhammer aan de ECDC Baltimore! Als er iemand is die dit hoort: we zijn onderweg om jullie te evacueren! Wees overigens paraat, jullie liggen gevaarlijk dichtbij een slagveld! Dit is de FIC Dawnhammer aan de ECDC Baltimore! Hoort iemand mij?"

Ik liet een opname van de transmissie lopen en wachtte tot er een antwoord kwam.

"Doctor Jeanne, we naderen de planeet. Ik stel voor dat u naar de hangar gaat en u voorbereid voor een vlucht met Banshee-DD-2319. Succes en doe voorzichtig..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Naomi
Lady of Light
Lady of Light
Berichten: 162
Lid geworden op: 19-05-2014 17:08

Bericht door Naomi » 24-05-2014 12:53

Jeanne

Het was het proberen waard. Frager ging nooit mee naar beneden, maar ze probeerde hem nog steeds over te halen. Het was zo mooi buiten, je had prachtig uitzicht en ja, het was gevaarlijk. Maar wie hield er nou niet van een beetje adrenaline? Ze gebaarde haar manschappen dichterbij te komen en met een zucht van de Banshee daalden ze af. Ze keek om zich heen, naar de wrakken die steeds dichterbij kwamen. Frager miste wat.
Ze controleerde haar apparatuur en mompelde wat test-woorden. Frager zou het horen en direct antwoorden. Met een doffe bonk landde de Banshee op de grond en ze drukte op een stel knoppen die de deur openden. Het maakte een sissend geluid en ze rolde met haar ogen. Moesten ze toch iets op vinden, vijanden hoorden je al van mijlen aankomen. Ze stapte naar buiten en stof dwarrelde op rond haar voeten. Ze keek nauwkeurig rond. De mannen gingen overlevende zoeken, en zij ging naar het slachtveld. Bloederig klusje, maar alleen zo kon ze de vechttactieken van dichtbij bekijken. Ze zette er flink de pas in en keek achterom naar de mannen, die deden wat ze moesten doen.
Overlevenden waren het grote probleem niet, die kon je nog oplappen. Het smerige werk was naar de lijken kijken, zien hoe buitenaards gespuis haar eigen mensen had aangevallen. Ze liep naar het slachtveld toe en zag al vegen bloed. Ze haalde diep adem en liep blijkbaar onbewogen door, maar vanbinnen trilde ze als een rietje. Ze had dit vaker gedaan, maar het bleef een gruwelijke klus.

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 24-05-2014 13:21

'Kapitein! We krijgen een bericht door van de FIC Dawnhammer, het signaal is sterk!'

"Dit is de FIC Dawnhammer aan de ECDC Baltimore! Als er iemand is die dit hoort: we zijn onderweg om jullie te evacueren! Wees overigens paraat, jullie liggen gevaarlijk dichtbij een slagveld! Dit is de FIC Dawnhammer aan de ECDC Baltimore! Hoort iemand mij?"

'Eindelijk, goed nieuws! Verbind me door, luitenant'

'ECDC Baltimore aan de FIC Dawnhammer! We horen u luid en duidelijk, kapitein. Wij bereiden ons voor op de evacuatie. Dank god dat u er bent. Dit hadden we niet lang volgehouden.'

'Luitenant, zet me op de luidspreker.
Hier spreekt uw kapitein. Pak je spullen in en bereid je voor om weg te gaan, want we gaan hier weg. Mariniers, meld je bij de communicatiebrug De rest, wees over een half uur bij hangar drie. Wees op tijd, of we vertrekken zonder je.'

Hij wendde zich tot de Luitenant. 'Sluit Bill op in een transportatiecontainer. Mark V containment alsjeblieft. We willen niet dat het ontsnapt'

Eindelijk, van dit helse oord af.

OryngifanLins
Dwergenkleuter
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-05-2014 23:45

Bericht door OryngifanLins » 24-05-2014 14:50

Ghi

Ik zou dit voor niemand anders doen. De missie is vreselijk, maar Naye moet gered worden. Voor haar ga ik dit verdragen. Ik ga dit ook op mijn eigen manier doen, proberen een van die wezens met hun rare lichtroze huidskleur aan mijn kant te krijgen. Ik zie hun verblijfplaats al in de verte. Ze kunnen niet goed tegen het aantal mingraden hier. Grappig, ik vind het juist een lekkere temperatuur. Vooral als ik een heerlijk verwarmend bolletje Soina-energie in mijn hand heb. Soina… waren alle wezens maar zo. Het is vriendelijk, troostrijk, laat je nooit in de steek. Als ik mensen met Soina en Naye vergelijk hebben ze veel tekortkomingen, voor zover ik ze ken. Dat is het punt, ik ken ze niet goed. Daar moet verandering in komen. Is deze missie tenminste ergens goed voor.

De mensen zijn hun spullen aan het inpakken. Ik zie een groot ruimteschip in de verte. Zou die hen komen halen? Vast, deze mensen schijnen er niet best aan toe te zijn. Als de mensen aan boord gaan stappen dadelijk, gebruik ik mijn kracht om me even onzichtbaar te maken, ook al kost het veel energie, en zorg ik dat ik ook aan boord kom.
Dat is stap 1.
KABOOM DICH!

gnomen en halfelfen, noryia's en tribal mages.
en zooi.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 24-05-2014 15:21

Frager

"Dit is FIC Dawnhammer aan de ECDC Baltimore, we ontvangen je over. Geef ons een evacuatie punt en geef aan hoeveel mensen en eventuele lading we moeten oppikken. Over."


Fil'Merd'Mo

Een mens die zich afzondert van de groep zonder goede wapens? En waarom heeft die in vredesnaam een Scran-pak aan? Ik besloop de mens en sloeg hem van achteren buiten bewustzijn. Ik tilde hem op bij de nek en draaide hem om zodat ik het gezicht kon zien. Vreemd, deze ziet er heel anders uit dan de krijgers die we vorige week hadden gedood. Ik bestudeerde de mens wat beter. Lijkt erop dat lichaam gevormd is voor voortplanting, waarschijnlijk een vrouwelijke mens? Ik zag vanuit mijn ooghoek een Scran lopen in de richting van de andere mensen in de verte. Ik keek weer naar de mens die ik vast had. Misschien moet ik het vertrouwen zien te winnen van die andere mensen. Die Venpelier zal niet veel van ze heel houden. Ik sleepte de mens met me mee en liet haar rustig zakken toen ik dichterbij de Scran was. Ik trok mijn geweer en loste een schot op hem af...
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 24-05-2014 15:39

Ethan

'Dit is de ECDC Baltimore aan de FIC Dawnhammer. We zijn met ongeveer 50 overlevenden. U kunt ons ophalen 120 meter ten westen van het wrak, daar zult u een vlak gebied vinden, waar u kunt landen.'

Ongeveer 20 gewapende Mariniers bevonden zich in de communicatiebrug. 'Jullie vijf gaan naar de onderzoeksruimte. Professor Lewis zal jullie de nodige instructies geven. De rest neemt de bemanning vanuit de derde hangar naar het ophaalpunt ten westen van het schip. Wees snel.'

OryngifanLins
Dwergenkleuter
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-05-2014 23:45

Bericht door OryngifanLins » 24-05-2014 15:50

Ghi

ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik keihard een schot hoorde. Ik keek om me heen en zag een morcian met een pistool op mij gericht. Een angst bekroop mij. Ok, plannen veranderd. Nu was de tijd om mezelf onzichtbaar te maken. En snel ook. Soina sta me bij, alles zal nog linker worden dan het al was. Ik krijg een vijand erbij op dit schip… tenzij ik hem weet om te praten. Ik haal diep adem. Ik kan dit. Ik ben onzichtbaar, hij kan me niet zien. Ik moet naar hem toe sluipen, hem zijn pistool uit handen pakken, hem verlammen en dan met hem praten. Misschien levert mij dat ook wel sympathie op van de mens die hij daar op zijn schouder draagt!
Deze gedachten vrolijkten me iets op. Tijd om mijn angst over boord te zetten. Ik ben misschien niet zo oorlogszuchtig, maar ik ben ook geen lafaard.
KABOOM DICH!

gnomen en halfelfen, noryia's en tribal mages.
en zooi.

Plaats reactie