Verhaallijn

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Verhaallijn

Bericht door Martijn » 07-02-2015 14:32

Tobias Saterse

"Wat een drukte." dacht Tobias bij zichzelf terwijl hij de gelagkamer van 'De Verduisterde Maan' rondkeek. Het was weer oogstseizoen wat zorgde voor grote drukte in Maan-Akker. Tobias speelde rustige deuntjes op zijn Bouzouki terwijl hij de mensen gadesloeg. Hij herkende oude Roff, de oudste molenaar van het dorp, en Willdar, de zoon van de kapitein van de wacht. Ze hadden al een paar pullen mede op zag Tobias. Hij keek geamuseerd toe hoe de twee elkaar op de schouders sloegen terwijl ze slechte grappen maakten over Kobold vrouwen en de koning van Oost-Laagveld. "Het zijn geen verkeerde lui." zei Tobias zachtjes in zichzelf terwijl zijn mondhoeken een beetje omhoog krulde. In de andere hoek van de gelagkamer zat Shana, de knappe dochter van de bakker, in een stoel bij het vuur terwijl ze verveeld toekeek hoe Kai Rogter zijn zoveelste falende flirtpoging begon. "Wat is het toch een zielig mannetje, die Kai." mompelde Tobias. Hij kon het zich nog goed herinneren dat hij en Kai ooit een conflict hadden over een meisje. Kai was stomdronken en viel hem aan nadat een meisje simpelweg een goudstuk aan de bard overhandigde omdat hij een mooi nummer had gespeeld op haar verzoek. Tobias schudde zijn hoofd en probeerde er niet meer aan te denken. "Kai mag oprotten van mij." mompelde hij voordat hij weer verder speelde. Het leven was simpel. Het leven was goed.
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 07-02-2015 14:53

Tarsid Vanmarsh

Tarsid liep de 'De Verduisterde Maan' binnen en keek onopvallend rond om te kijken of hij een bekende zag. Zo ver zag hij geen bekenden en liep hij naar de waard. "Een bruin bier en iets te eten graag" Zei hij terwijl hem de situatie bij de vuurplaats opviel. "Wordt die meid vaker lastig gevallen door die kerel?" vroeg hij aan de waard terwijl hij analyseerde hoe hij het makkelijkst die jongen kon uitschakelen.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Bericht door Martijn » 07-02-2015 15:07

Tobias Saterse

Tobias zag de man binnenlopen. Hij zag er een beetje duister uit, maar daar was hij niet erg van onder de indruk. Dat soort types waren er veel in Laagveld. Tobias bestede er verder geen tijd aan en speelde rustig verder.
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 07-02-2015 15:37

Ulvarr

Ulvarr luierde in zijn koets. Een week geleden waren ze aangekomen in Laagveld en nu reisden hij en zijn dochter Sveyna door het land. Ze hadden kamp gezet vlakbij een dorp en de leden van zijn persoonlijke garde genoten nu buiten van het warme vuur. Hij stapte met moeite op en trad uit de koets. De koets zwenkte hevig. De kapitein van zijn Garde, Arsach, snelde naar hem toe. Ulvarr vroeg hem: ´Weet je waar Sveyna is?' Arsach vertelde hem dat ze nog steeds in haar tent zat.
'Hou haar goed in de gaten.' reageerde Ulvarr en hij liep naar zijn tent.

Sveyna

Ze liep door het dorp. Het was wederom verrassend makkelijk ongezien haar tent en het kamp te verlaten. Ze had haar simpelste kleding aangetrokken(al was dit toch van goeie kwaliteit) en zag het taveerne. Ze liep naar binnen. De blikken van de mannen negerend nam ze plaats aan een tafel vlakbij de bard. Terwijl ze luisterde, verscheen een medewerker en plaatste een pint bier op haar tafel. Ze keek om zich heen zag een groepje boerenjongens van nog niet twintig die haar aangaapten en naar haar lachten. Sveyna lachte kort en concentreerde zich weer op de muziek.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 07-02-2015 16:03

Dereck Dustfox

Dereck was zijn zwaard aan het inspecteren toen hij Heer Ulvarr zag lopen. "Een goede avond Heer Ulvarr, een mooie avond is het niet?" zei hij terwijl hij zijn zwaard weer terug in de schede stak.

Tarsid Vanmarsh

Tarsid keek op toen er een knappe jongedame binnen kwam lopen. Hij nam zijn bier en eten aan van de waard en nam plaats aan de vrijwel lege tafel waar ook een bard zat. Zonder iets te zeggen begon hij aan zijn maaltijd en keek naar de andere mensen in de taveerne en hun activiteiten.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 07-02-2015 16:29

Ulvarr

Ulvarr glimlachte naar Dereck hem en zei: 'Jazeker, jongen.' Hij keek omhoog. 'Veel sterren aan de hemel. Ik ga slapen. Als jij op Sveyna let, zou dat fijn zijn. Mijn mannen zijn goeie soldaten, maar mijn dochter is ze meestal te slim af.' Hij liep zonder op een antwoord te wachten zijn tent binnen.


Sveyna

Ze keek op naar de man en keek even naar hem. Hij zag er een beetje grimmig uit en smakte nogal.

Toen keek ze naar de bard en inspecteerde hem.Hij speelt goed, deze bard.
Sveyna wachtte tot de Bard klaar was met een lied, een humoristische ballade over een koning wiens hoofd niet in zijn kroon paste, en vroeg hem:
'Kent u misschien het lied 'De meesters van het tij' ?'

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 09-02-2015 23:50

Dereck Dustfox

"Ehrm, heer Ulvarr..." zei Dereck aarzelend. "Nee laat maar, ik zal wel op uw dochter letten, het zou me een eer zijn zelfs." Dereck zat na te denken. Als hij Sveyna goed genoeg kende wist hij zeker dat ze weer op avontuur is uitgegaan, maar waar naartoe deze keer als ze gegaan is? Was er niet een dorp hier in de buurt? Zijn gedachten bleven hierover doorgaan tot hij bij Sveyna's tent was. "Heer Ulvarr had gevraagd of ik Vrouwe Sveyna gezelschap kon houden, is ze beschikbaar op het moment?" een van de wachters knikte en vroeg of Sveyna tijd had voor bezoek. Toen er geen antwoord kwam keek de wachter naar binnen en keek toen Dereck aan. "Ik begrijp het niet, ze is niet in haar tent..." Dereck zuchtte. "Viel te verwachten, meekomen jullie ik denk dat ik al weet waar ze is..." En zo vertrok Dereck met een paar wachters naar het dorp.
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Martijn
Mensenkind
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-05-2014 23:20

Bericht door Martijn » 10-02-2015 17:57

Tobias Saterse

"Dat heb ik weer... een Golfmarker." dacht Tobias. Hij kende alle liedjes van Laagveld uit zijn hoofd maar dit nummer had hij in geen tijden gespeeld. Zijn geërgerde gezicht veranderde in een vriendelijke glimlach voordat het meisje het merkte. "Natuurlijk, vrouwe. Maar geef me de tijd. Het is een tijd geleden dat ik dat lied gespeeld heb." Tobias stemde zijn Bouzouki nauwkeurig en sloeg een paar akkoorden aan. "hmm... ja dit is het volgens mij." Hij schraapte zijn keel en begon te zingen.

"Vele jaren gelee,
in een dorp aan de zee,
zat een groots man, hij zat op de pier.
In zijn hoofd nooit eens rust,
een golf sloeg op de kust,
en de bliksem zij sloeg naar benee.

niemand om eens mee te praten,
spoedig zal hij 't dorp verlaten,
en verricht hij grootse daden,
Maar dat wist nog geen mens!

Het snelste schip had hij genomen,
als de wind door lente's bomen
voer hij naar 't land van zijn dromen
en vervulde zijn wens.

Hij was't arm zijn zo zat,
nooit meer koud, vies en nat.
nooit meer angst voor de honger en pijn.
Hij keek op en hij zwoer,
oow hij stond aan het roer,
oow mijn stad zal groots en machtig zijn!

Vanaf de dag dat..."

Tobias wist de tekst niet meer en miste terwijl hij er over nadacht een noot. "Verdomme." Hij slaakte een zucht. Mijn excuses vrouwe. Als ik geweten had dat ik publiek uit de Golfmark had vandaag was het hoogstwaarschijnlijk van betere kwaliteit geweest.
Vertrouw nooit een kolenstoker.

Casper
RPer
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-05-2014 21:08

Bericht door Casper » 10-02-2015 18:29

Sveyna

Sveyna stond op en klapte. Zijn imitatie van het Golfmarkse accent was weliswaar niet geweldig, maar hij had een erg mooie stem. Ze ging weer zitten en zei ´Het was erg goed gezongen. U moet eens vaker naar de Golfmark komen, daar kunnen we u goed gebruiken. Dan kunt u gelijk ook de rest van de tekst leren.´ Ze glimlachte kort naar de bard en nam een slok van haar bier.

Auke
Lord of Darkness
Lord of Darkness
Berichten: 404
Lid geworden op: 21-05-2014 21:41

Bericht door Auke » 11-02-2015 02:26

Tarsid Vanmarsh

Tarsid dronk zijn beker bier leeg en zette hem neer. Hij keek naar de jonge vrouw en sprak in zijn emotieloze toon. "Wat doet een jonge griet van een Golfmarker hier uberhaupt in haar eentje?" Hij keek onopvallend over zijn schouder naar een aantal mannen met een niet zo onschuldige blik in hun ogen. Ach, als deze snol later te pakken genomen zou worden zou het niet zijn probleem zijn. Hij schraapte de laatste etensresten van zijn bord en keek weer naar de situatie bij de open haard. "Een sul die niet snapt dat ie niet gewild is, amusant..."
"I'd rather die young trying to make the world a better place than grow old and regret not having done what I could've done for the world..."
~Duke Bartwell

Plaats reactie